Jesper Heinsvig er ny Chief Commercial Officer hos Envision, hvor han også træder ind i ledergruppen.
Han kommer fra Sunrise, hvor han nåede at være Managing Director i godt et års tid, indtil Envisions CEO, Mads Duzenius Christensen, hentede ham tilbage igen.
’Tilbage’ – fordi Jesper Heinsvig gennem næsten ni år var først kontaktchef, siden Client Service Director på Envision. En stilling han i øvrigt kom til fra netop Sunrise, hvor han tilbage i 2007 startede som Account Manager og konsulent.
Hvorfor hopper du ’tilbage’ fra Sunrise efter kun et år?
”Da jeg stoppede på Envision, var det fordi, jeg følte, at der skulle ske noget nyt. Men kort tid efter jeg stoppede, trådte Mads Duzenius til som ny direktør på Envision, og ham har jeg altid været meget på bølgelængde med,” siger Jesper Heinsvig og tilføjer:
”Faktisk startede Mads allerede med at prikke lidt til mig dengang, jeg stoppede, men jeg afviste ham, for jeg havde jo sat mig for, at jeg ville noget nyt. Men sidste gang vi talte sammen, overbeviste han mig om, at bureauet er i vækst for første gang i mange år, og han tilbød mig en ny rolle på et sted, som jeg altid har været glad for.”
CEO: “En investering i vækst”
Jesper Heinsvigs tiltrædelse er en reel udvidelse af Envisions ledergruppe, og det betyder, siger han, at bureauet “kommer til at gå til markedet med flere kræfter”.
Hvad mener du selv du særligt kan bidrage med?
”Jeg kommer ind med noget styrke i kontaktfunktionen, og jeg kommer primært til at fokusere på, hvordan vi bedst kan sætte vores client service og vores newbizz sammen. Der er også digitale projekter og andre områder, men det er det kommercielle, jeg kommer til at arbejde, altså salg og kundehåndtering. Så det er en oprustning i salgs- og ledelsesstyrke,” siger han og tilføjer:
”Og jeg tror big time på, at jeg kan være med til at føre nogle af de ting ud i livet, som jeg personligt mener, er den rigtige vej at gå.”
Mads Duzenius Christensen kalder i en mail til Markedsføring ansættelsen af Jesper Heinsvig for “en investering”.
”Vi har store ambitioner med Envision, og en udvidelse af bureauledelsen med Jesper Heinsvig er en investering i bureauets fortsatte vækst,” skriver han.
“Initiativerne ser rigtige ud”
I sit seneste regnskabsår kom Envision ud med et resultat før skat på 3,2 millioner kroner – hvilket Mads Duzenius Christensen dengang over for Markedsføring betegnede som ’ikke tilfredsstillende’.
Bureauet har reelt haft en forholdsvis markant og jævn tilbagegang på bundlinjen siden regnskabsåret 2016/2017, hvor man kom ud med et resultat før skat på 24,9 millioner kroner.
Jesper Heinsvig om bureaubranchens to største udfordringer
”Den ene er inhouse-tendensen, som tager mere og mere af det, der er rugbrødet for bureauerne i dag. Mange bureauer har været for dårlige til at tjene penge på udvikling, og har haft deres motor i en eller anden form for grafisk produktion eller udvikling af content. Ting, som trækkes mere og mere inhouse.”
”Den anden er omstillingen i forhold til brug af blandt andet kunstig intelligens. Det bliver afgørende for branchen. Så den ene udfordring er, at robotterne tager vores arbejde, og den anden er at kunderne trækker noget at det, vi er vant til at lave, inhouse. Begge dele kræver, at bureauerne finder nye måder at navigere på.”
Men Jesper, set i lyset af udviklingen i de senere år, hvordan kan du så være sikker på, du ikke hopper ombord på en synkende skude?
”Den slags er der vist aldrig garantier for. Men ud fra det, jeg har set, så går det i høj grad i den rigtige retning. Jeg synes initiativerne og tiltagene, der ligger foran os, ser rigtige ud, og flugter fuldstændig med den måde, jeg ser tingene på,” siger Jesper Heinsvig og tilføjer:
”Jeg tror på, at vi kan lave et stærkere kommercielt samarbejde med vores kunder, så jeg køber fuldstændig ind i den rejse, Envision er på i dag. Og jeg glæder mig over at have fået en fantastisk mulighed for at spille en aktiv rolle i det.”
Envision har skævt regnskabsår oktober til september og er dermed halvvejs i dette regnskabsår, og Mads Duzenius Christensen er ikke i tvivl om, at hans forventninger til væksten kommer til at holde stik.
”Envision vokser både på top og bund og med det aktivitetsniveau vi har pt., ser det meget fornuftigt ud,” skriver han på mail og tilføjer:
”I mit sidste interview til Markedsføring sagde jeg, at Envision laver en tocifret million-bundlinje i år, og det kommer vi til at holde.”
Udover Jesper Heinsvig har Envision også udvidet med Henrik Lenz som ny kontaktchef. Han har tidligere været hos Sunrise, Hjaltelin Stahl og senest selvstændig med bureauet Fosbury.