Det bliver MediaCom Group, der skal samle og håndtere alle digitale og medieaktiviteter på tværs af Forsvarsministeriets otte forskellige myndigheder og styrelser.
Det oplyses i en pressemeddelelse, hvor det også fremgår, at aftalen løber over fire år, og at den er rammesat op til 116 millioner kroner.
Tidligere i denne uge kom det frem, at Advice har vundet opgaven om at stå for Forsvarets samlede kommunikation. En opgave, der er rammesat op til 114 millioner kroner.
Med aftalen får MediaCom Group ansvaret for medieplanlægningen, den integrerede digitale rådgivning og -indkøb, og sikring af koordinering og konsistens i, hvordan Forsvarets myndigheder udkommer på tværs af både Paid og Owned Media, oplyses det.
Forsvarsministeriets Personalestyrelse har tidligere arbejdet sammen med MediaCom Group. Men med den nye aftale udvides samarbejdet, da alle Forsvarsministerets øvrige myndigheder og styrelser føjes til aftalen.
Det gælder for eksempel Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og Forsvarskommandoen.
Bro mellem paid og owned
– Fælles for hele udbuddet har været et ønske om at bygge bro mellem paid og owned media, og det ser vi frem til over de kommende år at skulle gøre sammen med styrelserne under Forsvarsministeriet og deres øvrige bureaupartnere, siger Jesper Jørgensen, der er CEO MediaCom Group, i meddelelsen.
Han har tidligere overfor Markedsføring forklaret, hvordan bureauet det seneste år har gennemgået en større forandring, for blandt andet at kunne fokusere på brobygningen mellem paid og owned media.
Ifølge meddelelsen kommer målsætningerne for medieaktiviteterne til at spænde fra holdningsbearbejdning til rekruttering af medarbejdere til Forsvarets enheder og mobilisering af de mere end 27.000 havmiljøvogtere, der hjælper med at holde vores strande og farvand rent.
To af de otte styrelser – Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hjemmeværnet – vil især indgå i et tæt samarbejde med bureauet.
Major Anders C. Bech, der er chef for marketingsektionen i Forsvarsministeriets Personalestyrelse, forklarer i meddelelsen, at man har store forventninger til samarbejdet ”som vil styrke sammenhængen i anvendelsen af paid media på tværs af ministerområdet.”
Kristian Lykkestrand, som er kommunikationschef i Hjemmeværnet, lægger blandt andet vægt på, ”at videreudvikle brugen af medier til rekruttering af nye frivillige hjemmeværnssoldater.”
Det oplyses, at onboardingen vil begynde fra 1. juli.