Eurojackpot-brandet får nyt look og nyt kreativt univers – The North Alliance-bureauerne &Co., Bold Scandinavia og NoA Consulting står bag.

Det oplyser bureaugruppen i en pressemeddelelse.

Baggrunden for relanceringen skal findes i indsigten om, at danskernes drømme har forandret sig. 

”Hvor drømmene gennem tiden har kredset om at leve et liv i luksus, handler det i dag i stigende grad om alt det, man kan skabe for sig selv og sin omverden med en milliongevinst i Eurojackpot,” skriver parterne bag den nye brandplatform i meddelelsen. 

”Det nye Eurojackpot univers er skabt med udgangspunkt i konkret viden om, at danskernes store drømme ændrer sig radikalt i disse år, og vi skal naturligvis følge med og være med til at inspirere danskerne til at drømme (mere),” siger Martin Dalsgaard Andersen, Marketing Director hos Danske Lotteri Spil A/S, i pressemeddelelsen.

Der er mange muligheder at bruge pengene på, hvis man vinder i Eurojackpot. Foto: PR.

Mindre materialisme

Mathias Birkvad, Strategic Advisor og Partner hos & Co. / NoA, supplerer:

”For at sikre et brand i fortsat vækst må vi øge Eurojackpot brandets relevans ved at skabe en ny forståelse af, hvad man kan blive, når man bliver Eurojackpot-millionær.” 

Med andre ord et farvel til det klassiske billede af vinderen, der siger farvel til hamsterhjulet og lever et overdådigt, materialistisk liv i en hængekøje på en kridhvid sandstrand sydpå. 

”Det er bare ikke tidssvarende længere,” siger Mathias Birkvad.

Den nye brandplatform, ”Millioner af Muligheder”, er således ”født ud af en tanke om at brede drømmerummet ud og dreje tonaliteten i retning af noget mindre materialistisk,” siger Silas Jansson, Senior Art Director hos & Co. / NoA.

Et kalejdoskop

Tonaliteten understøttes af et visuelt re-design af Eurojackpot-brandet.

Det har Bold Scandinavia / NoA, taget sig af.

Og tanken bag er, hedder det i meddelelsen, at det nye design ”leger med den følelse man får, når man betragter verden gennem et kalejdoskop, og dets evigt foranderlige univers, hvor der er plads til at drømme sig væk i nærmest uendelige muligheder.”

Se de to nye kampagnefilm her.

New Land har produceret og Tore Frandsen har instrueret.