Cannes Lions bliver igen afholdt fysisk i 2022. Det skriver branchemediet Adage.
Prisfestivalen, der samler branchen internationalt og også trækker et væld af danske branchefolk til, vil blive afholdt fra den 20. til den 24. juni 2022. Udover at være en hyldest af det bedste, marketing har at byde på, er Cannes Lions også et stort og vigtigt netværksevent for garvede rotter og nye ansigter i faget.
Samtidig vil dele af festivalen også blive afholdt digitalt, lyder det fra Cannes. Det betyder, at juryerne i første omgang vil bedømme materiale ved kun at mødes digitalt, ligesom det også vil være muligt at følge med i festivalen som digital deltager.
“Vi kan ikke vente med at genforene industrien og bringe fællesskabet sammen igen,” lyder det fra Cannes Lions formand Philip Thomas.
“Imens verden forandrer sig, ved vi, at vores rolle skal udvikle sig. At bygge Cannes Lions som en hybrid-festival tillader os at nå vores voksende kreative fællesskab, som vi har hilst velkommen via vores digitale tiltag de sidste 18 måneder,” siger han.
Cannes Lions blev sidste år afholdt digitalt på grund af corona-pandemien.
Cannes Lions 2022 åbner for tilmelding den 20. januar.