Anders Tranæs, der stoppede som CEO i reklamebureauet Envision i april, har fået nyt job.
Det er filmselskabet M2, der har hentet ham ind som ny direktør med ansvar for strategi og kommunikation.
Det oplyses i en pressemeddelelse, hvoraf det fremgår, at Anders Tranæs skal “styrke M2’s brand- og markedsstrategiske kompetencer.”
Som forretningsansvarlig for selskabets direkte kunder får han til opgave “at drive salget på tværs af selskabets forretningsenheder, der foruden M2 Film også tæller M2 Animation.”
Anders Tranæs bliver samtidig en del af den daglige ledelse af M2 Film, ligesom han bliver en del af M2’s management team sammen med Carsten Bedsted Pedersen.
“Imponerende bagkatalog“
“Med Anders Tranæs ombord styrker vi vores kompetencer inden for kommunikation og strategi. Han er dels i besiddelse af et imponerende bagkatalog, men har også en praktisk erfaring med kreativ strategisk udvikling, som vi glæder os til at kunne tilbyde vores kunder,” siger Carsten Bedsted Pedersen i meddelelsen.
Group CEO, Mads Munk, tilføjer, at det er M2’s ambition “at tilbyde løsninger på tungere strategiske kommunikationsopgaver for selskabets kunder.”
“Branchen har udviklet sig, og det har kunderne også. Kunderne spiller i dag en meget mere aktiv rolle, og ofte har en masse viden og data, som med fordel kan bruges til udvikling og eksekvering af kreativt indhold – men samtidig er eksekveringen af en kommunikationsstrategi i dag blevet langt mere kompleks,” siger han.
Ikke længere kun TV og biograf
Selv siger Anders Tranæs i meddelelsen, at M2’s kompetencer giver “masser af muligheder for at skræddersy brede løsninger.”
“Det åbner op for nogle spændende konstellationer i forhold til produktion og sammensætning af kreative teams,” siger han og tilføjer:
“Det er efterhånden mange år siden, at en reklamefilm var forbeholdt tv og biografen. De opgaver er der stadig, men i dag skal de fleste opgaver fungere på flere platforme, hvilket betyder, at de skal eksekveres på forskellige måder og tilpasses både medie og platform.”