Michala Svane, Årets CMO i 2020, har fået nyt job.
Efter selv at have trukket stikket som VP of Sales & Marketing hos Tivoli, hvor hun begyndte i 2016, træder hun nu ind i en nyoprettet stilling i Roskilde Festival Gruppen. Her skal hun være direktør for forretningsudvikling, salg og digitalisering – CCO.
“Som født og opvokset i Roskilde banker der et stort orange hjerte i min krop. Derfor glæder jeg mig uendelig meget til at blive en del af det store fællesskab i og omkring Roskilde Festival Gruppen og udvikle det store potentiale for nye digitale og forretningsmæssige muligheder, der kan understøtte engagement og frivillighed og skabe stærke resultater og nye landvindinger,” lyder det fra Michala Svane i en pressemeddelese fra Roskilde Festival Gruppen.
Jubler over jobbet
Netop digital transformation har også været hjertebarnet for Michala Svane i sine år hos Tivoli, hvor hun har haft stort fokus på at digitalisere kundeoplevelsen. Senest har Tivoli og Michala Svane meldt ud, at turpasset og forlystelsesbilletterne i Tivoli bliver digitaliseret fra sommer.
På sin egen LinkedIn jubler Michala Svane også over det nye job.
”Da jeg var lille, drømte jeg om at komme i Tivoli. Da jeg blev lidt ældre, drømte jeg om at komme på Roskilde Festival – siden er det blevet til mange fantastiske oplevelser på festivalpladsen, og nu bliver det heldigvis til endnu flere,” skriver hun.
Roskilde Festival er på grund af coronakrisen ikke blevet afholdt de sidste to år, så derfor venter der også en stor opgave med at få sat gang i festivalen igen, som Michala Svane glæder sig til.
“Denne sommer glæder jeg mig først og fremmest til at fejre #RF50 sammen med 130.000 festglade gæster og frivillige, der har ventet og glædet sig meget længe,” skriver hun på Linkedin og tilføjer:
“Tak til alle jer der rakte ud, heppede eller på anden måde hjalp mig med at finde vej mod mine næste eventyr.”
Fra Roskilde Festivals CEO, Signe Lopdrup, lyder det i pressemeddelelsen:
“Det er afgørende for os, at de ben i vores forretning, der ikke handler om selve festivalen, bliver stærkere. Og det er faktisk – nok både på trods og på grund af pandemien – lykkedes for os at udvikle og udvide vores forretning i de seneste par år. Det har bekræftet os i, at der er stort potentiale i at understøtte bæredygtige fællesskaber på den måde, vi gør – ikke mindst inden for digitalisering.”
Opdateret kl. 09.37 med kommentar fra Michala Svanes Linkedin.