’Vi skal ikke hjem, vi skal videre’.
Sådan gjaldede det med Egon Olsen’’sk inspiration ud over hele kongeriget, mens Danmark gennem ni måneder i 2021 kvalificerede sig overbevisende til VM i herrefodbold i Qatar.
Slutrunden gik dog som bekendt ikke helt efter planen, men nu er det igen ”tid til at komme videre”, lyder det i en ny kampagne fra TV 2 og New Land.
Kampagnen har premiere i dag, mandag den 13. marts, som optakt til, at herrelandsholdet i fodbold indleder EM-kvalifikationen mod Finland i Parken torsdag 23. marts.
”Ventetiden siden VM har været ulidelig, men på TV 2 vil vi gerne række hånden frem til alle de danske fans og sige, at nu er det på tide at komme videre,” siger Chaga Signe Bruun Boye, Creative Director hos TV 2 Creative, i en pressemeddelelse om kampagnen.
Hund sætter fodbold-hukommelsen i sving
Hovedfiguren i filmen er en landmand, som til radio-tonerne af den canadiske superstjerne Celine Dions hit, It’s all coming back to me, får øje på sin hund. Med en fodbold.
Han fræser derefter, i sin firehjulstrækker, ud på marken til sit fugleskræmsel, som han i ren og skær VM-frustration i december har udstyret med – sin landsholdstrøje.
”Fugleskræmslet er et klart og tydeligt billede på den følelse, som mange danskere kan genkende efter VM: Lysten til at få alt, hvad der har med landsholdet at gøre, lidt på afstand,” siger Chaga Signe Bruun Boye.
Men som filmen med et strejf af humor viser, må man somme tider samle sig selv op igen.
Credits
TV 2
CMO: Jacob Weinreich
Indholdschef Sport: Kristian Hyldgård
Senior Brand Manager: Jesper Anderson
Kreativ producer: Maria Louise Ottesen
Projektleder: Camilla Bagger
TV 2 Creative
Creative Director: Chaga Signe Bruun Boye
Konceptudvikler, AD: Sebastian David Zamorski
Konceptudvikler, tekst: Thomas Fabricius
New Land
Instruktør: Tore Frandsen
EP: Thor Brammer
Producer: Melanie Riello
DOP: Mathias Troelstrup
Klipper: Adam Nielsen
”Vi tror på, at kombinationen af indsigtsforståelse i danskernes state of mind – tilsat storslået og meget følelsesbetonet musik – vil være svær ikke at trække på smilebåndet over,” siger TV 2’s Creative Director.
Masser af priser til sportskampagner
Med den nye kampagnefilm følger TV 2 op på det, der efterhånden er blevet lidt af en tradition for kanalen i forbindelse med store, internationale sportsbegivenheder.
Ofte med efterfølgende kreativ anerkendelse på både danske og internationale scener.
Bare inden for de seneste to år har TV 2’s kampagner op til Wimbledon og Tour de France kastet masser af hæder af sig.
Filmen ’Streaker’s Paradise’ op til Wimbledon i 2021, hvor TV 2’s opgraderede dækning af den klassiske Grand Slam-turnering ifølge kampagnen ”gav anledning til begejstring i streaker-verdenen”.
Det gav blandt andet tre guld og en sølv ved Promax Global Excellence, to guld ved Promax Europe, guld og sølv ved Creative Circle Awards, sølv og bronze ved True Awards – og i alt fire sølv og en bronze ved The Clios.
Tour de France-filmen fra samme år gav samlet set TV 2 ni guld og to sølv ved henholdsvis Promax Europe og Promax Global Excellence.
Og endelig tog filmen ‘Underdogs’ fra vinter-OL både sølv og bronze ved henholdsvis Clio Entertainment, Clio Sport og Creative Circle Awards.
Se den nye film her. Den er instrueret af Tore Frandsen og produceret af New Land.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger