Danmark vandt 13 priser til Epica Awards fordelt på bureauerne & Co., Hjaltelin Stahl og Twenty Agency.

Højdespringeren var & Co., der med sin kampagnefilm om vikingerne, der skal have hjelm på før plyndringstogt, fortsatte sin sejrsstime til de nationale og internationale awardshows.

“Hjelm har alle dage været en god idé” kunne tage tre guld og to sølvmedaljer med hjem til gravhøjen.

Vikingefilmen er lavet for Rådet for Sikker Trafik og skal minde os alle om det intelligente ved at bruge hjelm – om det er til cykelturen eller plyndringen.

Derudover vandt & Co. også guld og sølv for deres reklamefilm for SAS, “What is truly Scandinavian”, der viser at alle vores nordiske stereotyper er hentet i udlandet.

Tredjeplads til uperfekte forældre

Også Hjaltelin Stahl markerede sig til awardshowet med fem priser for deres kreative arbejde.

Og det for fire forskellige cases. Deres “Even the best can be better” for Danish Crown tog både guld og bronze i kategorierne online ads og food.

Slutteligt tog Twenty Agency en bronzemedalje for deres hyldest af de uperfekte, perfekte forældre, lavet for frys-selv-ismærket Sun Lolly.

Brandplatformen “Don’t be perfect, be present” er en applaus til de forældre, der går distancen for at imponere dem, det virkelig handler om: børnene.

Epica Awards adskiller sig fra mange af den kreative branches awardshows ved ikke at være bedømt af producenter, kreative eller bureaudirektører.

Juryerne består derimod af journalister og redaktører fra den internationale fagpresse. Herunder sad også Markedsføring med.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger
Hvad er egentlig skandinavisk? Mindre end vi tror, siger reklamefilmen fra SAS og & Co.

Sådan fordeler Danmarks 13 Epica Awards sig:

GULD:

“Hjelm har alle dage været en god idé” af & Co. NoA for Rådet for Sikker Trafik i kategorierne Public Interest – Health & SafetyOnline & Viral Films og Humour.

“What is truly Scandinavian af & Co. NoA for SAS i kategorien Transport & Tourism.

“Even The Best Can be Better” af Hjaltelin Stahl for Danish Crown i kategorien Online Ads

SØLV:

“Hjelm har alle dage været en god idé” af & Co. NoA for Rådet for Sikker Trafik i kategorierne Copywriting & Storytelling og Direction & Cinematography.

“What is truly Scandinavian” af & Co. NoA for SAS i kategorien Copywriting & Storytelling.

BRONZE:

“Even The Best Can be Better” af Hjaltelin Stahl for Danish Crown i kategorien Food.

“Du er heldigvis hurtigt videre” af Hjaltelin Stahl for Metroen i kategorien Transport & Tourism.

“Hide-and-seek” af Hjaltelin Stahl for Red Barnet Norge i kategorien Print Craft (x4).

“Earth Definition” af Hjaltelin Stahl for EARTHDAY.ORG i kategorien Public Interest – Environment.

“Don’t be perfect, be Present” af Twenty Agency for Sun Lolly CO-RO A/S i kategorien Confectionery & Snacks.

Redaktionen: Markedsførings journalist Susanne Ingemann er jurymedlem ved Epica. Hun har ikke haft adgang til at se danske bidrag til Epica, og hun har heller ikke skullet vurdere de danske bidrag.