Ejendomsmæglerkæden Home har hentet en ny digital bureaupartner om bord, og valget er faldet på Knowit Experience – det tidligere Creuna – som kort før jul købte det digitale designbureau 1508.
Og ifølge Home-CMO, Morten Riisgaard-Dam, kom netop opkøbet til at spille en rolle i forhold til valget.
”Den dag, vi havde de sidste møder, fik vi at vide, at Knowit købte 1508,” siger han til Markedsføring og tilføjer:
”Og da begge bureauer var med i opløbet, var det jo en fremragende mulighed for at gå ind i et ekstraordinært stærkt bureausamarbejde.”
Den nye digitale partner skal ifølge Morten Riisgaard-Dam primært hjælpe med at ”redefinere og innovere kunderejsen”.
Ændrede vaner efter pandemi
”Jeg har været her siden september, og jeg syntes, der var behov for at få afdækket den fulde kunderejse efter en lang pandemi-periode, hvor mange har ændret deres vaner,” siger han og tilføjer:
”Så vi ville gerne have nogle bud på, hvad vi måske kunne gøre bedre – eller anderledes. Og der synes vi, at Knowit Experience demonstrerede et meget overbevisende tværfagligt setup, som kun blev styrket af, at 1508 kom med i arsenalet.”
" Vi oplever vækst på både new- og more-biz.Stine Reesen, Director, Knowit Experience
Hos Knowit glæder Director Stine Reesen sig sammen med Mikkel Jespersen, CEO i 1508, over samarbejdet.
”Vores første projekt med Home er ikke bare strategisk vigtigt, men også et projekt, der kræver, at vi leverer på vores tværfaglighed – og det er lige præcis den slags projekter, som vi er specialister i,” siger Stine Reesen i en pressemeddelelse.
Parterne ønsker ikke at afsløre konkrete tal for budgettet, men som Morten Riisgaard-Dam siger, så ”koster det jo, når man investerer i forretningen”.
Flere nye kunder
Hos Knowit Experience oplever man i det hele taget medvind på newbiz-fronten i øjeblikket.
Ud over Home har senest også Molslinjen valgt at samarbejde med Knowit – og også her er det den digitale kunderejse- og oplevelse, der er i centrum.
Og ifølge Stine Reesen lægger medvinden sig ikke nødvendigvis lige med det samme.
”Vi oplever vækst på både new- og more-biz,” skriver hun i en mail til Markedsføring, og tilføjer:
”Det er klart, at to projekter i denne størrelsesorden bidrager stort til den vækst. Vi forventer desuden, at vi kommer til at søge endnu flere folk, da vi er inviteret ind til mange nye samarbejder, som vi arbejder på at lande.”
Bureauet oplyser, at man ”generelt søger mange nye medarbejdere” og p.t. har 17 åbne stillinger i Aarhus og København.
Ud over Knowit og 1508 samarbejder Home med Heilberg’s og Dentsu. På den digitale front også AKQA og Kraftvaerk, mens Molslinjen blandt andre også samarbejder med Vertica.