LinkedIn lægger i september sin stories-funktion i graven.

Det sociale medie forklarer i et indlæg, at responsen på funktionen fra brugerne har været, at det ikke lever op til de behov, de har.

Konkret er det blevet modtaget negativt hos flere, at stories ikke kan gemmes og leve videre – hvilket de ellers eksempelvis kan på Instagram.

“I ønsker, at videoerne fortsat kan leve på jeres profil frem for at forsvinde. Da vi udviklede stories, antog vi, at folk ikke ville ønske uformelle videoer tilknyttet deres profil,” skriver Senior Director of Product hos LinkedIn, Liz Li.

“Men det viste sig, at I faktisk ønsker at skabe blivende videoer, der fortæller jeres professionelle historier på en mere personlig måde og både fremviser jeres personlighed og ekspertise,” skriver hun.

Da LinkedIn lancerede stories sidste år, var det for at skabe en “sjov og uforpligtende måde hurtigt at dele videopdateringer på”.

“Vi har lært et ton. Nu tager vi de erfaringer og udvikler stories til et format, der gentænker videooplevelsen på tværs af LinkedIn,” skriver Liz Li.

LinkedIn har endnu ikke sit nye videoformat på plads.