Verizon Medias danske forretning, der har sine rødder i opkøbte GoViral, står bag en ny annonceringsstrategi, Amplify 360, som mediegiganten nu vil tilbyde globalt fra kontoret i København.

– Det er et stort skulderklap, og der er fuld opbakning fra hovedkontoret, siger Jesper Laumand, Managing Director for Verizon Media i Norden og Holland.

Han fortsætter:

– Den globale satsning medfører blandt andet, at vi får udvidet medarbejderstaben omkring Amplify 360 markant, da vi får adgang til ressourcer fra de øvrige kontorer internationalt, og vi samtidig kommer til at opruste hub’en i København, siger Jesper Laumand.

Beslutningen om at satse globalt med den danske annonceringsstrategi bunder i, at forløberen for den nye annonceringsstrategi har været anvendt på globale kampagner fra blandt andre EPOS, Polestar, P&G’s hudplejemærke SK-II, VELUX og Volvo Trucks, som alle er nået ekstremt bredt ud, hvilket har vakt opmærksomhed på Verizon Medias hovedkontor.

Betalte medier og PR

Verizon Medias nye annonceringsstrategi, Amplify 360, er en videreudvikling af den orkestrerings- og -distributionsløsning, som først GoViral, sidenhen Be On, udviklede.

Ligesom dengang opererer den nye annonceringsstrategi med partnerskaber med annoncører og kreative bureauer, og det er earned media og viralitet, som er omdrejningspunktet.   

Facts om Verizon Media

  • I Norden har Verizon Media sine rødder i GoViral, der blev stiftet i 2005. I 2011 blev GoViral en del af AOL og opererede under navnet Be On.
  • I 2017 fusionerede AOL med Yahoo under modernavnet Oath, som tidligt i 2019 blev omdøbt til Verizon Media
  • Verizon Media er en division af Verizon Communications Inc., der står bag mediebrands som Yahoo, TechCrunch og HuffPost.

I annonceringsstrategien suppleres betalte medier og PR, og det foregår på tre niveauer: Research, tilrettelæggelse og eksekvering, fortæller Rasmus Mikkelsen, Head of Activation & Strategy hos Amplify 360.

– Research omfatter analyser, der gør det muligt for kampagnen at udnytte globale samtaler, der er værd at tappe ind i, til at skabe øget rækkevidde og – ikke mindst – forbedret engagement, siger han.

Ved tilrettelæggelsen af kampagnen skal medieplanen skræddersyes til de medier, platforme og kanaler, der bedst fortæller historien.

Under eksekveringen kommer et omfattende netværk af Verizon Medias egne medier, såsom HuffPost, TechCrunch og Yahoo, i spil, ligesom globale partnerskaber – med alt fra Berlingske til New York Times – der dels skal sikre, at historien havner i det helt rigtige medie og dels at den kommer så bredt ud som muligt.

Kvalitet vs kvantitet

Med København som knudepunkt for globale kampagner har Verizon Media inden for de to sidste år leveret mere end 200 aktiveringer på tværs af 25 markeder, herunder Velux i New York TimesSK-II på Yahoo! og EPOS i South China Morning Post.

– Vi ved derfor, hvordan vi navigerer uden om potentielle forhindringer og håndterer forskellige markeder og interessenter, siger Rasmus Mikkelsen.

Han fortsætter:

– Vores tilgang gør det muligt for kunden at have ét kontaktpunkt og samtidig få krydset hele ønskelisten for en vellykket kampagne af. Dette skaber et flow af informationer, gensidig forståelse, mediesynergi, bedre risikostyring og samarbejde frem mod et fælles mål – nemlig de grundlæggende komponenter til enhver fantastisk, global kampagne, siger han.

Jesper Laumand, Managing Director, Verizon Media i Norden og Holland. Foto: PR

Jesper Laumand påpeger, at mange annoncører i dag har brug for ”en mere holistisk” tilgang til deres medieplanlægning.

– Hvis de vil drage fordel af nye tendenser, har de brug for at justere deres medie-KPI’er. De fleste medier købes stadig med et primært fokus på rækkevidde, og dette begrænser en holistisk tilgang, da kvantitet ofte er på bekostning af kvalitet, når det kommer til rækkevidde og kontaktpris, siger han. 

Jesper Laumand fortsætter:

– I værste fald begrænser det faktisk effekten af en given kampagne. Hvis du flytter mediefokus fra købte garantier til oparbejdet eksponentiel vækst eller earned media, så vil det gavne de fleste annoncørers kampagner.

Amplify 360 fra Verizon Media tilbydes som nævnt på globalt plan fra kontoret i København.