To reklamefilm fra betalingsapp’en Mobilepay sætter følelserne i spil for at vise, at pengegaver sagtens kan være personlige.

Budbringerne er henholdsvis en flok nybagte studenter og en nybagt mor, der hver især får tilsendt en pengegave på deres mobiler – og det virker.

I kølvandet på den første film har Mobilepay således oplevet en næsten 40 procent stigning i antallet af brugere, der sender pengegaver. Halvdelen af dem er endda helt nye til produktet og har aldrig swipet pengegaver afsted før. 

Dertil kommer, at Mobilepay-brugerne i kampagneperioden sendte for knap 78 millioner kroner i pengegaver. Det svarer til en stigning på omkring 65 procent.

Det oplyser Mobilepay og bureauet bag kampagnen, Accenture Song, i en mail til Markedsføring.

Filmen fungerer ifølge parterne som ”en stille opfordring til danskerne om at give følelserne frit spil.” 

”Mere privat end det klassiske kort”

”En overførsel er aldrig bare en overførsel. Der er et menneske og en masse følelser bag. Især når det drejer sig om gaver,” siger Alexander Binger, der er Senior Art Director på Accenture Song og en del af det team, der i mange år har samarbejdet med Mobilepay.

Credits

Bureau: Accenture Song
Kreative: Signe M. Vilhelmsen & Alexander Binger
Account: Frederick Hollesen og Benedicte H. Pedersen
Instruktør: Stefan Pflug
Fotograf: Rasmus Hasle Jørgensen
Klipper: Jeppe Bødskov
Komponist: Jonas Horsted Larsen
Produktion: Pegasus Production

Filmene fortæller således om muligheden for at ”udnytte det lille, private rum, der opstår i den digitale gaveoverrækkelse”.

Og dermed vise, at man ikke behøver bøvle med sammenrullede halvtredsere og pengetræer med påklistrede mønter for at personliggøre kontanterne til fødselarer, konfirmander, studenter og andre.

Det kan endda være mere personligt, lyder det fra Simon Leth-Sørensen, Head of Campaign & Media hos Mobilepay, i mailen:

”Man kan skrive en længere, privat besked til modtageren. Mere privat end det klassiske kort, da nysgerrige gæster ikke kan læse med. Derudover kan man customize gaven med en masse forskellige animationer” siger han og tilføjer:

”Det har fra start været vores formål at gøre pengeoverførsler lettere. Men drivkraften har altid været de menneskelige relationer.”

Se de to Mobilepay-film her.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger