Et nyt bureau, Helion B2B, ser dagens lys – skabt af det digitale marketingbureau s360, der har Egmont-koncernen i ejerkredsen.

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

Ind som en af fire partnere – og CEO – træder Rikke Blix Hagemann.

Hun kommer fra en stilling som nordeuropæisk chef for Customer Experience & Apps hos Google og har tidligere været bl.a. Vice President i SimCorp og selvstændig med egen tech-startup.

“Det bliver en vanvittigt spændende vækstrejse, vi skal på. Vi starter med fokus på vores hjemmebane her i Danmark og kigger derefter mod de nordiske markeder, hvor der vil være mange synergier,” siger Rikke Blix Hagemann i meddelelsen og tilføjer:

”Der er et tydeligt behov i B2B-markedet for det, vi er dygtige til, og vi har samlet et stærkt founding-team til at føre vores ambitiøse planer ud i livet.”

Fire founders og partnere

Ud over Rikke Blix Hagemann – og naturligvis s360 – består kredsen af founders og ejerpartnere af Casper Dumont, Emil Ulrik Friis og Lotte Nedergaard Lauridsen.

Casper Dumont kommer fra s360, hvor han gennem fire år har leveret strategisk rådgivning til netop B2B-virksomheder. 

Om s360

s360 er grundlagt i 2011 af Jakob Vedel og Mathias Hillerup Larsen.

I dag har bureauet syv kontorer i Norden placeret i Sverige, Norge, Finland og Danmark, hvor hovedkontoret ligger i Aarhus.

Det samlede antal medarbejdere er fordoblet over de seneste to år og tæller i dag over 200 ansatte.

Bureauet opnåede i seneste hele, afsluttede regnskabsår, 2020, en bruttofortjeneste på 71,6 millioner kroner. Årsresultatet landede på 17,2 millioner kroner.

Emil Ulrik Friis og Lotte Nedergaard Lauridsen kommer med specialisterfaring inden for inbound-strategi, content og HubSpot fra bl.a. Brand Movers og fra kundeside.

Helion B2B kommer ifølge bureauet selv til at have særligt fokus på virksomheder inden for SaaS, IT og Produktion.

Og ifølge Jakob Vedel, grundlægger og CEO i s360 – og bestyrelsesformand i Helion B2B – er der i dag en stor efterspørgsel i markedet, når det kommer til at levere ”løsninger for B2B-kunder med komplekse købsrejser.”

“De seneste år har vi oplevet en stigende efterspørgsel fra B2B-virksomheder, der øger deres investering i digital marketing og salg. Denne udvikling er blevet accelereret markant som følge af coronapandemien,” siger Jacob Vedel i meddelelsen.

Internationale ambitioner

Om hvorfor man har valgt at lade Helion B2B være et selvstændigt selskab, siger han:

”Vores placering i værdikæden som digitalt konsulenthus er altid under forandring, og vi vurderer, at potentialet inden for B2B-vertikalen er så stort, at det giver mening at skille det ud i sin egen forretningsenhed.”

“Vi kommer til at se langt mere integrerede samarbejdsmodeller i fremtiden, og kunderne kommer i endnu højere grad til at efterspørge specialister, hvilket vi nu skaber de bedst mulige rammer for.” 

Helion-folkene meddeler, at bureauet er certificeret HubSpot-partner og har med egne ord ”ambitioner om på sigt at skabe et internationalt B2B-bureau.”

Flere kunder er allerede kommet til: Herunder AI-platformen Valuer, sprog-platformen EasyTranslate og cybersikkerheds-firmaet CyberPilot.