Esben Amtorp, digital direktør og partner på Envision – og før det Anew – siden sommeren 2017, forlader bureauet.

Det bekræfter han over for Markedsføring.

Beslutningen kommer i forbindelse med en overordnet strategisk beslutning om at rykke søsterbureauerne Envision og GORM Agency tættere sammen, således at GORM Agencys specialistkompetencer inden for digital forretningsudvikling gøres til en til en integreret del af Envisions tilbud.

”Det kommer ikke som et lyn fra en klar himmel. Jeg har gået og leget med tanken om at skulle noget andet, og nu kom strategiskiftet så, hvilket for mig var en god anledning til at sige, at nu var det nu,” siger Esben Amtorp.

”Skilles som gode venner”

Han tilføjer, at strategiskiftet ”giver rigtig god mening for bureauet” og understreger, at beslutningen både er taget og modtaget ”i god ro og orden.”

”Vi skilles som gode venner, og det, der sker på Envision nu, giver rigtig god mening, synes jeg. Og så har det åbnet mulighed for mig til at gå nye veje og afsøge nye muligheder i min karriere,” siger Esben Amtorp.

Han har endnu ikke lagt sig fast på, hvad der skal ske, men siger, at han har fundet den retning, han gerne vil gå i, og derfor nu går i gang med at ”afsøge mulighederne.”

Hvad gør du med din ejerandel i Envision?

”Nu har jeg ikke ejet en særlig stor del, men i praksis sælger jeg min andel ind i partnernes holdingselskab igen.”

Udfolder strategien

Beslutningen om at rykke Envision og GORM Agency ”tættere på hinanden”, som det formuleres i en pressemeddelelse fra parterne, betyder i praksis blandt andet, at GORM flytter tre mand fast ind i Aarhus, mens Envision København vil være lidt mere flydende i forhold til medarbejderplacering.

GORM har pt. 30 mand siddende på kontoret i Hillerødgade, oplyser PR-bureauet Harbinger, der ligesom Envision og GORM er en del af den efterhånden 220 personer store selskabsgruppe, First Chair Group.

Og ifølge Envisions COO, Mads Duzenius Christensen, giver det mening, at netop er Envision og GORM Agency formaliserer samarbejdet.

”Digital eksekvering af kampagner er dybt forankret i alle kreative løsninger i dag, men i takt med at flere og flere digitale discipliner kræver specialistviden, ser vi en klar fordel i en tæt integration af GORM Agency i vores forretning, fremfor opbyggelse af egne digitale kompetencer,” siger Mads Duzenius Christensen i meddelelsen.

I forbindelse med ændringerne indtræder de to administrerende direktører i Envision og GORM AGENCY, Anders Tranæs og Søren Stemann Beck, i hinandens bestyrelser.