Signe Skovgård Prehn har sagt op som direktør for Den Danske Reklameskole – imens ejer Per Holm Henriksen vender tilbage som rektor.

Det fortæller Per Holm Henriksen til Markedsføring.

Det har været seks-syv intense måneder for Den Danske Reklameskole. Den 17. november indtrådte Signe Skovgård Prehn i en nyoprettet stilling som direktør. Samme dag blev skolens rektor – og ejer – Per Holm Henriksen ramt af en hjerneblødning.

I første halvår 2026 har Signe Skovgård Prehn haft ansvaret for skolen, og Per Holm Henriksen har genoptrænet. Det sidste er sket i sådan en grad, at hovedet og virkelysten er tilbage i fulde omdrejninger, mens motorikken stadig genoptrænes, fortæller Per Holm Henriksen.

Per Holm Henriksen er retur – indtil videre på nedsat tid – mens Signe Skovgårds Prehns tid på skolen er afsluttet. Hun holder en pause fra fuldtidsjobs, men har forinden kløet ekstraordinært på, siger Per Holm Henriksen.

”Signe har leveret den bedste overdragelse, jeg nogensinde har oplevet, og skrevet noget nær en drejebog for den fremtidige drift. Den Danske Reklameskole har desuden fået et nyt og velfungerende site samt et nyt regnskabssystem. Hun er en sand heltinde.”

Han tilføjer: 

”I efteråret lancerer Den Danske Reklameskole korte kurser. Det sker inden for bl.a. Content Marketing, AD, Tekst, Film samt Idé og Koncept. Det har været på tegnebrættet i et par år, men jeg har ikke haft tid. Med Signes koncentrerede indsats står vi nu foran en præsentation.”

Til at fokusere på driften har reklameskolen desuden ansat Oline Ringgaard som projektleder. Hun kommer fra Bestseller.