I 2021 har Matas været igennem en hæsblæsende marketing-udvikling. Og i spidsen står Peter Hestbæk, der er Head of Digital Sales & Marketing hos Matas.

Brandet har massiv succes på TikTok, har mere end tredoblet omsætningen online til over en milliard og har over én million medlemmer af Club Matas. Du er nok en af dem.

Samtidig har Matas bygget sit eget medie-bureau og har på den måde skabt en millionindtjening ved at sælge annoncer til skønhedsbrands på matas.dk.

Det har alt sammen medvirket til, at Peter Hestbæk er blevet nomineret til Årets CMO. Vi har spurgt ham, hvad han er mest stolt af i år, hvad det sværeste har været, og hvad han har lært.

Hvordan har du det med at være nomineret til Årets CMO?

”Jeg er da fuldstændig vanvittigt stolt af at være nomineret til Årets CMO. Det har været på min bucket list siden 2016 at få denne mulighed.”

Hvorfor fortjener du at blive kåret til Årets CMO?

”Jeg skal kåres som Årets CMO, fordi jeg har den rette kombination af en stærk faglighed, brug af data og en positiv ledelsesstil, der sikrer, at holdet vinder igen og igen. Det har vi vist på matas.dk.”

Hvad er det, I har opnået i 2021, som du har bidraget til med din faglighed?

”Det, vi har opnået på matas.dk i et svært år præget af corona, var at vækste med 25 procent i et marked med konkurrenter, der var stærkt udfordret. Alligevel formåede vi at tage markedsandele.”

Hvad er du mest stolt af?

”Det, jeg er vanvittigt stolt af, vi har opnået, er, at vi har skabt et inhouse digitalt bureau i Matas. Vi har svaret på en udvikling, hvor leverandørernes efterspørgsel efter digital marketing hos vores medier er steget markant. Vi har lavet en helt ny organisation i Matas e-commerce for at modsvare den efterspørgsel. Omsætning deri er fordoblet år efter år de seneste tre år.”

Hvad har det sværeste været ved at opnå de resultater?

”Det sværeste har været i tiden med corona at finde ud af, hvor meget vi skulle investere i markedet. Vi har valgt en meget aggressiv strategi, som har givet os meget positive resultater.”

Hvad har du lært?

”Jeg har lært, at man skal være modig og turde læne sig frem og tage de muligheder, der opstår i markedet. I stedet for at afvente, hvad der sker.”

Prisen som Årets CMO 2022 uddeles den 20. maj hos Kayak i Løvstræde 1 i København. Du kan læse mere om eventet her. Og her kan du se videoen, der begrunder, hvorfor Peter Hestbæk er nomineret til Årets CMO:

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger