Det bliver nu nemmere for annoncører i Danmark at oprette og målrette reklamer på Spotify.

Det skriver Spotify i en pressemeddelelse, hvor musiktjenesten annoncerer, at den lancerer Spotify Ad Studio i norden fra i dag, mandag den 23. august.

Spotify Ad Studio giver annoncører mulighed for at uploade en tekst og vælge både en musikgenre og en oplæsertype, hvorefter Spotify laver annoncen for annoncørerne med baggrundsmusik og professionelle stemmeskuespillere. Man kan også uploade sin egen annonce.

I begge tilfælde giver Spotify Ad Studio mulighed for at målrette annoncerne mod kategorier som alder, geografisk placering og lyttevaner på tjenesten.

Og dernæst også mulighed for at følge data i realtid, som viser, hvem der hører annonce,” siger Patrik Kleiner fra Spotify Advertising i pressemeddelelsen.

“Annoncering på Spotify handler om at nå ud til præcis de målgrupper, som en afsender ønsker at kommunikere til, i et miljø der er karakteriserer ved at have et højt engagement,” udtaler han yderligere i pressemeddelelsen.

Spotify Ad Studio har eksisteret siden 2017, hvor det blev lanceret i USA.