”Kalder alle kreative og performance bureauer. Vi afholder vores første TikTok Awards og ønsker at se jeres bedste TikTok kampagner.”
Oventående opfordring kommer Louise Brink Emanuelsen, der er Agency Partnerships Manager i TikTok, med på sin LinkedIn-profil.
Indsendelsesfristen for de første TikTok Awards er den 16. Oktober, og der er kun to forskellige kategorier, man kan indsende i: Greatest Creative og Greatest performance.
Førstnævnte er en kategori, der ”fejrer de brands, der tør skubbe til grænserne for kreativetet på TikTok”, står der på awardens hjemmeside.
Greatest performance-kategorien er for brands på platformen, der har skabt væsentlige målbare resultater med deres indhold på TikTok.
Indsendelser til ovenstående katagorier deltager automatisk i kategorien Greatest TikTok Nordics, der som navnet antyder, går til den bedste kampagne på platformen i Norden.
TikTik awards løber af stabelen sideløbende i seks forskellige regioner i Europa, og vinderne af hver region vil slutteligt deltage i Greatest TikTok Europe.
Danskere i juryen
Der er tolv branchefolk fra Norden, der er valgt som jury til den nordiske del af awarden. Af de tolv er to danskere.
Det drejer sig om Maria Cristina Sega, der er Art Director på VIRTUE Worldwide og Rebecca Eliasson, der er Nordic Digital Media og Advocacy Manager i L’Oréal Group.
De kampagner, der vinder til awarden, bliver udover statuetter og æren belønnet med pengepremier, der beløber sig mellem 25-50.000 dollars, der udbetales i TikTok-kreditter.