Danmarks største a-kasse målt på medlemmer – Akademikernes A-kasse – går i løbet af november i luften med de første trin i arbejdet med en ny brandplatform, ny visuel identitet og et nyt kreativt univers.

Til formålet har man valgt nyt leadbureau, og valget er faldet på et lille og ganske ungt et af slagsen.

Det drejer sig om Worth Your While, som for mindre end et år siden så dagens lys – startet af fire udbrydere fra Uncle Grey.

Og det er der ifølge Karina Balling, afdelingschef for relation og markedsføring, Akademikernes A-kasse, flere gode grunde til:

– Vores organisation er stor, opgaverne alsidige, og derfor har vi været på udkig efter et set-up der er mere agilt, transparent med et højt kreativt niveau, der ikke bare tilbyder en ’hyldevare’, og er tro mod deres spidskompetencer, siger hun i en pressemeddelelse.

Nye samarbejdsformer

Karina Balling peger videre på, at Akademikernes A-kasse har brug for ”et bureau der kan kalde en spade for en spade”:

– Tiden er nu til at se anderledes på vores forretning. Fremtidens arbejdskraft kommer nemlig til at hungre efter en a-kasse, der er mere end bare en arbejdsløshedsforsikring, siger hun. 

Og hos Worth Your While kalder Managing Partner, Brian Schøler, den nye opgave for ”lidt af en validering” for det stadig unge bureau:

– Vi er mægtig stolte og beærede over, at Danmarks største a-kasse køber ind i vores set-up. Vores verden skriger på en ny måde at samarbejde på – i kunderelationen, men også bureauerne imellem, og det er en af vores grundsten i vores filosofi, siger han.

I øjeblikket arbejder Worth Your While på implementering af den nye CVI, og sideløbende udvikles der på det kreative univers, der skal søsætte brandplatformen i 2021.