Det vakte opsigt, da kronprins Frederik på årets Smukfest i Skanderborg pludselig indtog scenen under Nephews koncert. Men sådan en optræden er ikke noget, der skader det kongelige brand, vurderer Kongehusets kommunikationschef.

- Hvis Kronprinsen var på scenen hver anden weekend, så ville det være med til at underminere noget værdighed, siger Lene Balleby, der siden 2008 har stået i spidsen for Kongehusets kommunikation, i et stort interview med Markedsføring.

LÆS OGSÅ: KONGEHUSET: STRATEGISKE VALG BAG PRINS HENRIK-INDSATS VAR EN GOD INVESTERING

Hun fortsætter:

- Men fordi det er Kronprinsen, og fordi han viser, hvem han også er – og på en så ægte måde – så holder det.

Kommunikationschefen mener altså, at Kronprinsens optræden i bøgeskoven var inden for skiven:

- Det kan godt være, at der er nogle, der mener, at den slags gør man ikke. Men Kongehuset må også gerne overraske. Det gjorde Kronprinsen på fin vis i Skanderborg, siger Lene Balleby til Markedsføring.

Kronprinsen indtog scenen under nummeret ”Worst/Best Case Scenario”, hvor han skulle afgøre, hvilken del af publikum, der sang bedst – noget som bandet er kendt for.

Efterfølgende lød forklaringen fra Nephews forsanger, Simon Kwamm, at man havde fået ideen et par timer inden koncerten. 

LÆS OGSÅ: KONGEHUSET: SÅDAN BRUGER VI DE SOCIALE MEDIER