I november hentede Heartbeats Peter Stenbæk fra Egmont til at stå i spidsen for en nye forretningsenhed, der nu har fået navnet Heartbeats Studio.

Udover det nye navn har den seneste tilføjelse til Heartbeats nu også fået den visuelle identitet på plads. Det er e-types, der har skabt Heartbeats’ oprindelige design, og det nye opdaterede Heartbeats Studio-design er lavet af Nikolaj Egestorp, der er in-house art director på Heartbeats.

Du kan se en key visual for det nye Heartbeats Studio ovenfor.  

“”Heartbeats’ visuelle udtryk er skabt til at være signifikant og elegant branding på tværs af alle platforme. Studio-delen er tilført varme farver for differentiering – og for at understrege vores empathy marketing mission”, skriver Heartbeats Studios CEO, Peter Stenbæk, i en mail til Markedsføring.

Den visuelle identitet skal altså ses som en forlængelse af det nye bureaus fokus på empathy marketing, som er et greb, bureauet praktiserer i sit kommercielle output – og nu vil styrke yderligere.

“Vi ved fra udlandet, at business to consumer kommunikation kan tage udgangspunkt i samtaler om emner, der normalt ikke betragtes som reklameegnede. Det kan være tabuer, udfordringer og personlige fortællinger om dét, der i virkeligheden driver menneskers færden i livet. Heartbeats har allerede gennem en række succesfulde samarbejder skabt content, folk gider at involvere sig i,” lyder det fra Peter Stenbæk i en pressemeddelelse fra Heatbeats Studio.

Stifter af Heartbeats Le Gammeltoft tilføjer i pressemeddelelsen:

”Empati-marketing betyder at være følsom over for kunders virkelighed. Du skal forstå, hvor dine brugere er følelsesmæssigt, før du kan begynde at sælge noget til dem. Vi oplever kæmpe muligheder og vækst i at støtte gængs marketing med ambitiøse contentspor, hvor der er plads til følelse, fordybelse og engagement.”

Heartbeats Studio samarbejder i dag med bl.a. Home, DSB, Oddset, Arken, COOP, Novo Nordisk, Rosendahl og CBS.