Marketing udfordres af ny lovgivning og nye teknologiers udvikling. Mange virksomheder fokuserer derfor på at udvikle egne medier, og i højere grad agere som et medie.

Vi kommer også i denne ”Programmatic Advertsing Update” omkring både udgiver, annoncør, tech og den internationale vinkel – og slutter af med paneldebat omkring dagens emne.

Hør hvordan bla. FCK/Parken, Ekstra Bladet & Danske Spil udvikler 1. parts-strategier og løser udfordringerne!

Program:

08.30:  Check In og morgenmad

09.00: Velkomst – Netværkschef Thomas Kragh

09.05: Markedsupdate: 1. parts data er vigtigere end nogensinde – hvad skal man gøre?
Anslag til dagens emne med baggrund i research fra ind- og udland omkring seneste trends og tendenser. Hvilke undersøgelser eksisterer? og hvilke tiltag findes?.
Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD

09.30: Hvordan man effektivt udvikler en 1. parts data strategi – og eksekverer!
Danske Spil var blandt de første til at insource marketing, og outsource igen, og har løbende eksekveret en fler-strenget strategi, hvor 1. parts data spiller en størtre og større rolle. Sammenkøblingen af udviklen af app og website, og flere spil har givet nye muligheder som Peter vil give et lille indblik i. Peter vil give et bud på vejen fremover, og hvordan Danske Spil tænker digital markedsføring på – både på teknologien, den interne organiseringen og bureausamarbejdet.
Peter Møller, Head of Digital Marketing, Danske Spil

10.00: Pause

10.30: Danske medier, 1. parts data og markedsføring for annoncører
De danske medier er presset af de store udenlandske – det er ikke nyt. Men hvad betyder den seneste ”Digital Services Act”, for de danske medier og brands. Thomas: ”Vi får en mere lige konkurrence mellem journalistiske medier og tech-giganterne, der indtil nu i høj grad har defineret deres egne spilleregler. Men vi får dog kun gavn af den mere lige konkurrence, hvis vi selv fortsætter vores udvikling og tilbyder markedet de rette løsninger. Men hvilke løsninger er det?

Ekstra Bladet, fortæller om hvordan Ekstra Bladet arbejder med at styrke den direkte relation til annoncørerne, hvilket er nødvendigt på et marked, hvor privacy spiller en stadig mere afgørende rolle, fx gennem satsninger på førstepartsdata og kontekstuel målretning.
Nikolaj Rottwitt, Programmatic Tech- and Inventory Manager og Thomas Lue Lytzen, Annoncedirektør, Ekstra Bladet

11.00: FCK/Parken sport & entertainment; Hvordan tilbyder man mere og bedre dialog med en af landets mest loyale kundegrupper

FCK har vel en af landets mest loyale kundegrupper, og har de sidste år tilbudt mere og mere digital dialog/services til sine fans/kunder. Fremover vil FCK i endnu højere grad udnytte de digitale muligheder for kundeinvolvering, og fortæller her lidt om fremtiden for deres digitale markedsføring
Jacob Lauesen, Direktør, FC København

11.30 1. parts strategier, herunder samarbejdet med bureauer

  • Thomas Lue Lytzen og Nikolaj Rottwitt, Ekstra Bladet
  • Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD
  • Peter Møller, Danske Spil
  • Jacob Lauesen, FCK

12.00: Tak for i dag!

Afholdes hos:

Dansk Markedsføring
Nordre Fasanvej 113, 1.
2000 Frederiksberg