ARRANGEMENTET ER UDSOLGT
I udlandet er store brands også mediepladser og markedspladser, hvor andre annoncører/partnere kan købe markedsføring. Trenden er startet i retail, men breder sig til andre brancher, og godt på vej ind i Danmark. Vi ser nærmere på fænomenet, og har både nationale og internationale cases på programmet. Og hvad kan andre brancher lære af retail-mediernes voldsomme vækst?
Marketing udfordres af ny lovgivning og nye teknologiers udvikling. Mange virksomheder fokuserer derfor på at udvikle egne medier, og i højere grad agere som et medie. Vi kommer også i denne ”Programmatic Update” omkring både udgiver, annoncør, tech og den internationale vinkel – og slutter af med paneldebat omkring dagens emne.
Program:
08.30: Check In og croissant
09.00: Velkomst – Netværkschef Thomas Kragh
09.05: Markedsupdate: Brands som medier; internationalt og dansk læring for alle brands
Anslag til dagens emne med baggrund i research fra ind- og udland omkring seneste trends og tendenser. Hvilke undersøgelser eksisterer? og hvilke tiltag findes?.
Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD
09.30: Er retailers de nye publishers? Måske!
Der er ingen tvivl om, at retailere ligger inde med værdifuld data og eksponeringsmuligheder, der sikrer konvertering og salg. Følgelig har denne mulighed stor bevågenhed fra brands. Hør fra en af Danmarks største retailere, hvordan de ser mulighederne og udviklingen.
Peter Boris Kreilgaard, Kommerciel direktør, Coop.dk Shopping
10.00: Pause
10.30 The international trend
A high level overview of the Retail Media landscape and development.
Maurits Versteeg, Sales Director Retail Media, Criteo
11.00: Brands med nye formater og muligheder
Matas var blandt de første og sælger nu digital reklameplads på egne kanaler som aldrig før, baseret på førstepartsdata. I de seneste tre år har Matas, fortæller hun, hvert år fordoblet omsætningen på netop denne type mediesalg på egne kanaler, og på grund af succesen har virksomheden bygget sit eget inhouse mediebureau: ”Matas Media”.
Kathrine Rønhof Karstensen, Head of Matas Media
11.30: Retail-medier med landets mest interessante mediepakker?
Boozt har vel en af landets mest interessante mediapakker, og har de sidste år tilbudt mere og mere digital dialog/services til sine partnere/kunder.
Peter G. Jørgensen, CEO/Rasmus Fermann, Media & Sales Director, Boozt
12.00 Panel-debat: Brands som medier – hvad er læren?
- Peter Boris Kreilgaard, CMO, Coop
- Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD
- Kathrine Rønhof Karstensen, Head of Media, Matas
- Rasmus Fermann, Media & Sales Director, Boozt
12.30: Tak for i dag!
Seminarrække
Lokation
Dansk Markedsføring
Bredgade 19E
1260 København K