Cannes Lions-festivalen er gået ind i sit andet døgn, og yderligere syv kategorier har i dag offentliggjort shortlister.

Ikke med en veritabel tsunami af danske shortlister til følge, men listerne afslører dog, at yderligere fem danske finalepladser er i hus:

- To til Hjaltelin Stahl og Greenpeace for Warhead i kategorien Industry Craft - en case, der tidligere bl.a. har vundet en pencil ved D&AD,

- En til Very (nu Very Patchwork) og Volkswagen for Generations i kategorien Entertainment - en case, der tidligere har vundet bl.a. guld ved Epica Awards,

En til Vice for Like What You Hate i kategorien Brand Experience & Activation

Og endnu en til &Co., Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden for Help a Dane – også i Brand Experience & Activation. 

Også kategorierne Film Craft, Digital Craft, Creative e-commerce og Entertainment for Music har leveret shortlister, men her var der ingen danske finalister.

Med dagens shortlister er Danmark oppe på syv af slagsen, og foreløbig har &Co. taget en bronzeløve.

I aften uddeles priser i kategorierne Outdoor, Mobile, Design, Radio& Audio, Print & Publishing – men her har Danmark ikke nogen cases i finalen.