Et yderst målrettet fokus på omnichannel, kundeoplevelser og effekt har gennem de senere år sikret Bolia.com adskillige priser både herhjemme og på de internationale scener.

Og nu kan Bolia sætte endnu en hædersbevisning på hylderne: Torsdag aften blev virksomheden hyldet som Årets Markedsfører ved Advertising Effectiveness Awards.

Awardshowet arrangeres af Kreativitet & Kommunikation, og bestyrelsesformand Jens Peter Jensen overrakte blomster og certifikat til Bolias CEO, Lars Lyse Hansen, med bl.a. følgende ord:

- Årets markedsfører 2018 er en vaskeægte dansk erhvervssucces – det er der mange gode grunde til, ikke mindst nogle fremragende produkter.

- Men i bestyrelsen for Kreativitet & Kommunikation, der ene og alene beslutter Årets Markedsfører, tror vi på, at en væsentlig årsag til successen er virksomhedens tilgang til marketing anno 2018. 

CEO = ”Creative Executive Officer” 

Om netop denne tilgang sagde bestyrelsesformand Jens Peter Jensen:

- Det er så tydeligt i al deres kommunikation, at passionen og virksomhedens DNA er kærligheden til design og kreativitet. Der bliver ikke gået på kompromis, og det gennemtænkte design er gennemgående på alle kanaler.

LÆS OGSÅ: AEA 2018: HER ER ÅRETS VINDERE.

Jens Peter Jensen fremhævede også Bolia-CEO Lars Lyse Hansen selv:

- Han er CEO i den klassiske definition, men ynder selv at oversætte titlen til Creative Executive Officer, for at understrege vigtigheden af kreativitet i virksomheden. 

- Og han fortæller gerne, at han mener den vigtigste forudsætning for at skabe gode resultater med sine partnere - herunder bureauer - er, at man har det sjovt og tillidsfuldt. Det kan vi godt li´.

- Så med allerede flere europæiske Effies i inderlommen: Prisen som Årets Markedsfører 2018 går til Bolia.com.

Tillykke fra bureauet

Hos Bolias bureau-partner Uncle Grey er der stolthed på kundens vegne: 

- Vi er glade og stolte over at have samarbejdet med Bolia i de seneste otte år – det har været en fornøjelse at opleve effekten af et stærkt og langvarigt fokus på kreativitet og innovation, siger Lars Samuelsen, der er Chief Strategy Officer & Head of Digital hos Grey Nordic.

- Jeg håber, at valget kan inspirere andre virksomheder til at forfølge en mere langsigtet brand strategi og ikke udelukkende fokusere på kortsigtede taktiske tiltag. Fra bureauet skal der lyder et stort tillykke – det er fuldt fortjent.

LÆS OGSÅ: UNCLE OG BOLIA HYLDET MED EUROPÆISK EFFEKTPRIS.

Årets Markedsfører er på vej mod en milliard kr. i omsætning, og som Jens Peter Jensen sagde på scenen:

- I år hylder vi ikke en enkeltstående markedsførings aktivitet, men en excellent markedsfører, vi alle kan inspireres af.

Bolia.com kan i øvrigt glæde sig over mere medvind på hædersbevisnings-stierne i øjeblikket, idet virksomhedens Marketing & Omnichannel Director, Line Bering Larsen, pt er i spil til titlen som Årets CMO. 

Se alle vinderne ved Advertising Effectiveness Award 2018 her