Mediebureaet Orchestra, der blev stiftet med blandt andre de danske reklamebureauer Envision, Wibroe, Duckert & Partners samt & Co. som medejere i 2013, føjer nu Anne Norberg, Orchestras Planning & Trading Direktør, til kredsen af ejere.

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Anne Norberg har været hos Orchestra i seks år, og hun har i hele perioden haft det overordnede ansvar for mediebureauets indkøbsfællesskab Transparency. Før tiden hos Orchestra var hun blandt andet Media Director i mediebureauet OMD.

John Herup, adm. direktør og partner i Orchestra, peger på, at netop Transparency har spillet en helt central rolle for de syv år med vækst, bureauet har oplevet siden etableringen, og det giver derfor god mening at udvide ejerkredsen med Anne Norberg.

- Hun har i mange år passet på nøglerne til noget af vores mest hellige, hvor vi sammenkæder mediarelaterede indtægter med omkostningerne for at drive mediaindkøbet og fordeler overskuddet herfra via bonus til vores kunder, siger han i meddelelsen.

I 2019 landede overskuddet for denne samhandel med medier på tre millioner kroner.

- Det er således en meget central del af vores forretning, som Anne Norberg nu kommer endnu tættere på. For os er det blot en understregning af den specielle position, Orchestra har på det danske mediebureaumarked, siger John Herup.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Fortsat fokus på mediaindkøb

Anne Norbergs daglige rolle fortsætter i store træk uforandret trods medejerskabet. Og det ”er om holde tungen lige i munden med alle de mediamæssige indtægtsmuligheder, der eksisterer”, forklarer hun i pressemeddelelsen.

- Der er mange pengestrømme i spil i vores marked, og min opgave er at sikre, at kunderne i vores fællesskab så at sige får et afkast af deres mediainvestering – i form af bonus fra Transparency - uden at vi går på kompromis med uvildigheden. Den del bruger vi allerede en del tid på at diskutere med vores Advisory Board af kunder, og det ser jeg frem til at styrke yderligere, siger hun.

Orchestra, der forventer en mediaomsætning på mellem 250 og 270 millioner kroner i 2020, udvidede senest ejerkredsen i efteråret 2018, hvor direktørerne Kim Andreasen og Thomas Huniche Stendorff blev medejere.

Efter den seneste udvidelse består ejerkredsen i Orchestra nu af John Herup, Envision, Peoplegroup, & Co., Kim Andreasen, Thomas Huniche Sterndorff og Anne Norberg.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.