Flere og flere virksomheder søger at få purpose ind i kerneforretningen og blive en integreret del af det, der tjenes penge på – og det mærker man på aktivitetsniveauet hos bureauet We Love People.

Bureauet er netop udkommet med regnskabet for 2018, og det fortæller om en bruttoavance, der er vokset godt en million til 22,7 millioner kroner og et resultat før skat på små tre millioner.

Det er lidt lavere end forrige regnskabsårs 3,6 millioner kroner. 

Overskudsgraden på 9,2 procent ligger fortsat over branche-gennemsnittet.

Adm. direktør og partner, Karina Holm Henriksen, kalder resultatet tilfredsstillende og ”en forlængelse af, hvad vi har set de senere år.”:

– Vi har cementeret vores position som purpose-bureau, og vi har optur over, at virksomheder i stigende grad er fokuserede på at skærpe deres handlinger – og efterfølgende fortællinger – om, hvordan de er med til at løse samfundsproblemer, siger hun.

Plads til flere kunder

Bureauet investerede i kompetencer i 2017 og øgede investeringerne i 2018, særligt de digitale. 

- Og det er fortsat ind i 2019 – det samme er den stabile vækst og udvikling, siger Karina Holm Henriksen.

Blandt de arbejder, We Love People på det seneste har gjort sig bemærket med, finder man IKEA Home View og den debatskabende ”webshop”, som kom op til det store tv-indsamlingsshow i februar for Danmarks Indsamling.

Kundelisten tæller også bl.a. Arla, TrygFonden, Gyldendal, IKEA og DTU, og der er plads til flere:

- Vores mål er uforandret at være strategisk og kreativ sparringspartner for flere purposedrevne virksomheder end dem, vi allerede samarbejder med i dag, siger Karina Holm Henriksen.

Hun tilføjer i den forbindelse, at man også agerer på anden vis end i den traditionelle bureaufunktion: Som rådgivere for virksomhedsledere, der ønsker at gå forrest med purpose.

We Love People beskæftiger i dag 21 medarbejdere og er majoritetsejet af selskabet We Love Group A/S.

Dette selskab ejes af People Group-grundlægger Jan Duckert, tidligere We Love People-partner og kreativ direktør Peter Stenbæk, der i dag er kreativ direktør i Egmont - og tidligere adm. direktør i We Love People, Pernille Simmelkiær, der i dag er Head of Production, Branded Content, hos TV 2.

Nøgletal for We Love People - 2018 (2017)

  • Nettoomsætning: 31,3 mio. kr. (25,2)
  • Bruttoresultat: 18,0 mio. kr. (16,8)
  • Bruttoavance: 22,7 mio. kr. (21,5)
  • Driftsresultat: 2,9 mio. kr. (3,4)
  • Årets resultat: 2,3 mio. kr. (2,9)