Danske Lotteri Spil har fundet afløseren for Steffen Lundgren Kristensen, der forlod den danske spilgigant til fordel for et job som Group Marketing Director i Kompan i februar.
Den nye mand på posten er Martin Dalsgaard Andersen.
Han kommer til Danske Lotteri Spil med masser af erfaring i bagagen. Senest fra en stilling som marketingchef i Coop Danmark, hvor han også har været digitalchef samt CRM- og kundestrømschef.
Tidligere har Martin Dalsgaard Andersen også slået sine folder hos Toms, TDC og Schulstad.
– Martin har en god kombination af klassisk brand- og marketing, digital og retail-erfaring. Alt sammen noget, vi i Danske Lotteri Spil har brug for i den transformation vi er midt i – ikke mindst digitalt, lyder det fra Pernille Wendel Mehl, adm. direktør for Danske Lotteri Spil.
Store muligheder
Hermed henviser hun til den forandring af spilselskabets marketingafdeling, der fx bryder med Danske Lotteri Spils hidtidige brandsilo-tilgang.
Derfor var der brug for en ny marketingchef, som kan fortsætte og bygge videre på den transformation, marketingteamet i Danske Lotteri Spil allerede har iværksat. Her passede Martin Dalgsgaard Andersens profil som fod i hose.
Og han ser frem til opgaven.
– Det er en spændende opgave, som jeg med stor ydmyghed ser frem til at give mig i kast med. Danske Lotteri Spil står over for en lang række udfordringer og strukturelle ændringer i markedet, men har omvendt også alle muligheder for selv at sætte sit præg på fremtiden.
Han ser især store muligheder i forbindelse med hele den digitale transformation og en optimal udnyttelse af de ændringer, som sker i disse år i retail-leddet.
Martin Dalsgaard Andersen tiltræder som marketingchef i Danske Lotteri Spil 1. juni.