Tidligere chefrådgiver hos Lead Agency, Anders Elleby Nielsen, er ny Head of Corporate Communication hos Advice. Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.
Ansættelsen kommer i forbindelse med at Advice har samlet tre hidtidige afdelinger, PR, Analyse og Public Affairs, i et nyt område, Agendas & Stakeholders.
Anders Elleby Nielsen kommer med baggrund fra både journalistik og statskundskab og mange års bureauerfaring. Ud over Lead også fra det tidligere Kasters A/S og Kommunikationspartiet.
Hos Advice får han ifølge meddelelsen ansvar for at ”styrke rådgivningen af de virksomheder og organisationer, der møder de stigende krav og forventninger til at blive en del af løsningen, men samtidig oplever høj konkurrence omkring opmærksomheden på de dominerende dagsordener.”
Chefer hentet internt
I spidsen for det nye område har Advice placeret to profiler, der er hentet internt.
Den ene er Director Merete Arentoft, der har været i Advice i over 10 år, senest som CEO i datterselskabet Sundheds-TV – den anden er Anna Louise Henrichsen, der kom til Advice fra Danfoss for to år siden.
Siden årsskiftet er også PA rådgiver Julius Meilstrup fra Dansk Industri, Senior PR rådgiver Kevin Ahrens fra DR og analyserådgiver Juliane Bonnemose fra Voxmeter startet i bureauets område for Agendas & Stakeholders.
Den nye enhed, som får i alt 24 medarbejdere, bliver ifølge meddelelsen ”et af tre bærende ben i Advice’s forretning: Agendas, Brand og Tech. ”