Agillic, der udvikler marketing automation-tech, har præsenteret et nyt regnskab med et resultat på minus 10,6 millioner kroner for 2022.

Samtidig viser regnskabet, at Agillics omsætning vækster markant fra 52,8 mio. kr i 2021 til 67 mio. kr. i 2022.

På den primære drift, EBITDA, har tech-virksomheden i 2022 desuden 1,1 mio. kr.

Resultatet er trods minus på bunden tilfredsstillende, skriver CEO i Agillic, Emre Gürsoy, i en mail til Markedsføring.

”Vi er meget stolte af væksten i vores omsætning på 26,9 procent,” skriver han og forklarer, at Agillic i januar 2021 har sat en ny strategi i søen for virksomheden, som har ført til, at Agillic har set en øget vækst i nye kunder internationalt.

Samtidig viser regnskabet også, at indtægterne fra abonnementer på Agillics marketing automation-platform er steget markant fra 2021 til 2021. Ved udgangen af 2022 havde aftalerne en anslået værdi på 76,7 mio. kr.

Ifølge CEO’en skyldes underskuddet på bundlinjen hos Agillic, at selskabet stadig investerer markant i at udvikle sin platform.

”Vi har de seneste år og er stadigvæk i gang med at udvikle vores platform, så vi kan give de bedste løsninger til vores kunder. Det kræver investeringer. Vi er på et niveau i dag, hvor investeringerne er så solide, at de kan sikre en fremtidig vækst, der vil give os bedre omsætning og slutresultat,” skriver han.

Hvor ser du fremtiden for Agillic – og hvad vil det kræve, hvis I skal have overskud på bundlinjen?

”At vi har nået et sted, hvor vi har abonnementer for godt 10 millioner euro betyder, at vi har sat scenen for at øge vores omsætning markant, hvilket vil øge vores EBITDA til et niveau, der ligger over vores IT-udgifter,” skriver han.

”Vi styrer ikke efter overskud på bundlinjen frem mod 2023, men tallene ser meget positive ud, når det kommer til at vi i fremtiden skal have overskud på bundlinjen,” skriver Emre Gürsoy.