Hvis man vil være noget ved marketing-musikken, så gælder det om at have styr på sine digitale komptencer og sine SoMe-kompetencer.
Det skriver branchemediet MarketingWeek på baggrund af globale data fra LinkedIn.
De to nævnte kompetencer udgør således to af de tre mest efterspurgte af slagsen, når virksomheder ansætter marketingfolk.
Ledelse kommer ind på andenpladsen, mens kommunikation ligger på fjerdepladsen og strategi på femtepladsen.
Tom Pepper, Senior Director, LinkedIn Marketing Solutions, EMEA & LATAM, siger i en kommentar til MarketingWeek:
”Marketeers, der kan demonstrere skarpe færdigheder inden for sociale medier og digital markedsføring, som samtidig har de strategiske kompetencer og som kan engagere publikum på tværs af nye medier og kanaler, vil være efterspurgt i 2023.”
Han tilføjer, at kommunikation også rangerer højt, fordi det er “mere nødvendigt end nogensinde for at hjælpe med at dokumentere den forretningsmæssige effekt af marketing over for interne interessenter og styrke fremtidige budgetter”.
MarketingWeeks liste er baseret på de egenskaber, som arbejdsgivere og rekrutterings-firmaer oftest har nævnt på LinkedIn over et halvt år, frem til oktober 2022.

Deltag på årets SoMe konference!
Annonce: Hold dig opdateret med alt det nyeste indenfor SoMe Management på årets Social Media Manager konference i Aarhus 30.11.
Læs mere