Bureauet Brandhouse/Subsero har ansat Lars Kirk som ny kreativ direktør på retail.

Det oplyser bureauet i en mail til Markedsføring.

Med ansættelsen bringer Brandhouse/Subsero antallet af kreative direktører op på fire – ud over den overordnede kreative ledelse, der består af Louis Pilmark og Jeppe Ritz.

Og ifølge de to “taler Lars Kirks arbejde for sig selv”.

”Han har gennem årene formået at producere kreative, indsigtsfulde kommunikationsløsninger af høj kvalitet, som på mange måder er bemærkelsesværdige. Og som har gjort noget godt for de brands, han har arbejdet med. Og det er præcis det, vi har ledt efter,” skriver de i mailen.

Lars Kirk kommer senest fra Kunde & Co’s Black Rabbit-bureau, hvor han gennem fire år blandt andet arbejdede med Danske Spil.

Har stor erfaring med retail

Tidligere, tilbage i 2011, var Lars Kirk med til at stifte Ocean Agency, hvor han i godt syv år leverede arbejde for Coop – herunder SuperBrugsen, FDB Møbler og Änglamark – samt for Audi, CBS og Fitness World.

Selv kalder Lars Kirk i meddelelsen Brandhouse for “et stærkt bureau med en god kultur”.

”Brandhouse arbejder med en type af kunder og brands, som jeg har en del erfaring med. FMCG, servicevirksomheder, retail, detail, biler og spil er noget af det, jeg har allermest erfaring med,” skriver han i mailen.

Med ansættelsen af Lars Kirk har Brandhouse/Subsero nu seks kreative direktører.

Louis Pilmark og Jeppe Ritz er overordnede kreative direktører på hele gruppen. Hertil er der Pernille Dueholm på Design, Jacob Karne på Digital CX, Peter Zimmermann på retail og nu altså også Lars Kirk på retail.