”Få 100 gratis spins, hvis du taber første spil”, ”50 gratis spins til nye kunder” – og ”Leder du efter gratis spins, er du kommet til den rette side”.

Budskaber i den boldgade er der mange af i det frie spilmarked, men nu forsøger Danske Spil Casino at gå en anden vej.

I en ny filmserie, hvor man følger tre mennesker med hver deres passion i livet, går spiludbyderen således i markedet med et lidt overraskende budskab:

At der findes andre gevinster i verden, end dem man kan vinde på automater, roulette eller i kortspil. I reklamerne følger man blandt andet en undervandsjæger, en brevdueentusiast og en mountainbiker, der bygger spor i skovene. Alt sammen med budskabet, at “nogle jackpots finder du ude i verden. Andre finder du hos Danske Spil Casino”.

Hos Danske Spil siger Marketing Director, Morten Rud, at han er “enormt stolt” af koncernens mange spil, og at man “naturligvis sætter en ære i at promovere og kommunikere dem”.

Men han tilføjer, at man også har et ansvar:

”Som hele Danmarks fælles spiludbyder påtager vi os ansvaret for at være mere for flere ved også at minde vores publikum om, at der findes andre gevinster her i verden end jagten på en jackpot.” 

Artiklen fortsætter under billedet.

Scene fra Danske Spil Casinos film om brevdueentusiasten Folmer. Foto: PR.

“Det kilder altid lidt ekstra”

I filmene møder man en undervandsjæger, en mountainbiker og en brevdueentusiast, der alle har det til fælles, at de ikke finder gevinster i livet ved at spille på online casino.

Men ved at dyrke deres respektive hobbyer. 

Black Rabbit, der er det kreative bureau bag kampagnen, har haft Tobias Aggergaard og Lars Kirk på opgaven som kreative direktører.

Om opgaven for Danske Spil Casino lyder det i pressemeddelelsen fra dem:

”Det kilder altid lidt ekstra, når man ikke blot hjælper med at flytte et brand fra et sted til et andet, men endda også har muligheden for at lave noget kommunikation, der skiller sig ud i en ret så generisk kategori.” 

Budget “på linje med andre kampagner”

Markedsføring fangede Morten Rud fra Danske Spil efter artiklens publicering og stillede et par opfølgende spørgsmål:

Spil og betting er jo meget på dagsordenen i øjeblikket. Hvor meget betyder den politiske debat på området for, at I kommer ud med denne type kampagne lige nu?

“Det betyder ikke noget. Det, der betyder noget for os, er, at vi gerne vil profilere os som den mest ansvarlige spiludbyder i Danmark. Det håber vi blandt andet, disse film kan være med til også at fortælle vores kunder, siger Morten Rud.

I har tidligere testet nye bureaukonstellationer – hvordan er bureau-setuppet for denne kampagne?

“Dette er en lidt mere klassisk tilgang, som Black Rabbit har løst for os. Det følger fuldstændig vores tanker og tilgang på dette område.”

Hvor stort er kampagnebudgettet, hvad tracker I på, og hvad er vigtigste KPI?

“Budgettet er på linie med vores andre kampagner. Vi følger kampagnen tæt i vores salgsmodelleringer og i vores kunders holdning til os som brand. Vi forventer ikke, at dette flytter meget på den korte bane, men vi forventer at følge op med mere i samme stil, siger Morten Rud.

Se filmene, der er skabt i samarbejde med instruktør Ian Isaak og Kunde & Co-film, herunder. 

Artiklen er opdateret med kommentarer fra Morten Rud, Danske Spil.

DYKKER
Brevduer
Sporbygger