Dansk-britiske Andy Grantham er ny Head of Marketing i aarhusianske SynergyXR.

Andy Grantham kommer fra en stilling som UK Country Manager hos Holdsport, og ifølge en pressemeddelelse fra SynergyXR, har en stor viden om det britiske B2B-marked med i sin rygsæk.

Ansættelsen er, ifølge meddelelsen, en stor gevinst for tech- og Metavers-virksomheden SynergyXR, der har en vækststrategi rettet mod Storbritannien.

“Det er vores mål at blive den førende leverandør af VR, AR og metavers-teknologi til den britiske fremstillingsindustri og byggeindustri, som så småt er ved at digitalisere deres processer og produktion, og her kommer Andys viden og baggrund til at gøre en forskel for os, ” siger CEO i SynergyXR , Mads Troelsgaard, i meddelelsen.

Andy Grantham ser sin nye rolle i SynergyXR som en stor mulighed.

”Det er en fantastisk mulighed for at arbejde med ’immersive technologies’. Jeg har altid været fascineret af teknologi generelt, og dette felt har særligt fanget min interesse. Potentialet for at revolutionere, hvordan virksomheder arbejder og interagerer med deres kunder, er virkelig spændende,” siger han.

En anderledes udfordring 

Baggrunden for at SynergyXR nu sigter på markedet i UK, er den investering på 20 millioner kroner, fra blandt andet finske Innovestor, som virksomheden fik sidste år.

SynergyXR har, ifølge meddelelsen, landet kunder i store dele af norden, men at slå igennem i Storbritannien præsenterer en anden udfordring, mener Andy Grantham.

”Generelt er vi længere fremme i digitaliseringen af vores samfund – ikke mindst vores industrier. Derfor kræver det også en tilpasset strategi for at nå ud til vores potentielle kunder, så vi møder dem, hvor de er i deres digitale omstillingsproces,” siger han.

Andy Grantham er født i Skotland og har tidligere blandt andet været Marketing Communications Coordinator hos Arla og spillet på det danske landshold i rugby.