Det digitale bureau 1260 har netop opkøbt kursusvirksomheden Bigum&Co.
Ifølge partner og kommerciel direktør i 1260, Michael Roscoe, skal opkøbet bidrage til fortsatte vækst for 1260.
”Men det er også et tilkøb, der i sig selv skal generere vækst ved, at vi ud over at levere digitale løsninger nu også leverer kurser,” siger han.
Om hvorfor det netop er Bigum&Co, som man indlemmer i forretningen, fortæller Michael Roscoe:
“Jeg oplever, at der virkelig er forskel på kvaliteten af undervisning og vidensdeling. Det havde været relativt nemt for os, at byde vores eksisterende kunder indenfor til kursusdage – men vi ville risikere at falde på didaktikken og læring.”
”Hos Bigum&Co kommer didaktik og læring før selve emnet. Det nytter ikke noget at stå med verdens bedste budskab, hvis ingen forstår, hvad du taler om. Det er en styrke som Bigum&Co kan tilføje, hvilket nu adskiller os positivt fra resten af markedet,” tilføjer Michael Roscoe.
Bedre af opkøb
Trods opkøb, og en sammenflytning på samme matrikel i Ørestad i København, fortsætter Bigum&Co under samme navn, men som en samlet del af 1260 A/S, fortæller Michael Roscoe, der ikke kan fortælle Markedsføring, hvad opkøbet har kostet.
Men fra 1260 lyder det, at man forventer at tredoble forretningen målt på omsætning for regnskabsåret 2023. Det vil ifølge bureauet være en omsætning på cirka 36 millioner kroner.
Efter opkøbet indtræder Thomas Bigum i partnerkredsen hos 1260 A/S sammen med sin partner fra Bigum&Co, Søren Holmboe.
Han mener, at opkøbet også vil gavne Bigum&Co som virksomhed.
“Vores kurser og uddannelse bliver endnu bedre, fordi der er adgang til ekspertisen i bureauet,” siger Thomas Bigum i en pressemeddelse.
Bigum&Co har ni ansatte og med opkøbet lander 1260 på over 30 medarbejdere. Bureauet har kunder som Novo Nordisk Fonden, RealMæglerne og Folketinget.