Bureauet iProspect har indgået et samarbejde med Copenhagen School of Entrepreneurship.

Samarbejdet, der er indgået pro bono, betyder, at Dentsu-bureauet iProspect bliver inkubator for startups hos de studerende på skolen. Det skriver iProspect i en pressemeddelelse.

”Jeg mener, at vi som rådgivere med alt den viden, vi ligger inde med, har et fælles ansvar for at hjælpe iværksættere godt i gang,” udtaler Torben Lyse Nielsen, Executive Director i iProspect, i pressemeddelelsen og tilføjer:

“Med dette partnerskab ønsker vi derfor at give noget tilbage, og gennem vores dygtige specialister vil vi sikre, at nye iværksættervirksomheder kommer godt fra start og har adgang til kompetent rådgivning omkring deres digitale markedsføringsaktiviteter.”

I første omgang støtter iProspect de to startup-virksomheder Windit og MyLocaFoods.

Fra Copenhagen School of Entrepreneurship er der også glæde over samarbejdet.

”Det er kæmpestort,” lyder det i pressemeddelelsen fra Sandra Birch, der er Partner Relations Manager på uddannelsen.

“Der er er er tale om studenter-startups, der ikke selv har midlerne til at investere i disse kompetencer, og denne form for hjælp er helt essentiel for, at de kan accelerere og vækste,” tilføjer hun.

Samarbejdet går i tråd med en strategi hos bureaugruppen Dentsu om at støtte op om iværksættermiljøet i Danmark. Bureauet vurderer, at det er svært som nystartet virksomhed at rejse kapital. Derfor har man også tidligere startet indsatsen Dentsu Scale Up, hvor bureaugruppen stiller sin specialistviden til rådighed for iværksættere.