Pride-festivalen ruller i denne uge i de københavnske gader, og som hyldest til LGBTQIA+ miljøet har Carlsbergs cider-brand, Somersby, lanceret en specialdesignet dåse i regnbuens farver.

Hertil kommer en donation på 350.000 kroner til Copenhagen Pride og organisationens arbejde.

I år er Somersby desuden en af hovedsponsorerne ved Pride, og ciderbrandet deler mange værdier med organisationen og festivalen, lyder det fra Allan Aagaard Jensen, der er brand manager på Somersby i en meddelelse om markeringen.

”Vi er meget stolte af at støtte Copenhagen Pride igen i år som en af dette års hovedsponsorer. Kampen for og fejringen af mangfoldighed, diversitet og inklusion i en verden, hvor der er frihed til at udtrykke sig selv, er værdier, der ligger i Somersbys DNA.”

Udover donation og regnbuedåse vil cider-brandet også forsøde tilstedeværelsen til Copenhagen Pride med en Somersby-bar på Rådhuspladsen, og når den store parade løber af stablen lørdag d. 20 august, har Somersby også sin egen truck med gæster og medarbejdere med. 

Stort tilløbsstykke for medarbejderne

Begivenheden er hvert år et stort tilløbsstykke for medarbejderne, der er stolte over det engagement, man lægger i begivenheden, oplyser bryggeriet i meddelelsen.

”Vores kolleger har haft mulighed for at få en plads på vores Somersby-truck, og pladserne var fyldt op på få minutter. Det er altid utroligt populært og noget, som rigtig mange gerne vil være en del af,” siger Allan Aagaard Jensen. 

Han tilføjer, at man i Somersby-organisationen lægger vægt på, at ”man skal have lov til at leve sit liv, som den man er.”

”Derfor er vi også meget glade for at kunne udvide vores netværk af vidunderlige venner og partnere, så vi fortsat kan være med til at skabe positive forandringer,” siger Allan Aagaard Jensen i meddelelsen og tilføjer, at han håber, at den regnbuefarvede dåse kan gøre en forskel. 

”Den hylder mangfoldigheden og inklusion, og vi håber, at vi kan være med til at skabe en Pride-festival med god stemning og masser kærlighed.”