Best use of Instagram, Influencer campaigns, Global issue campaign, Innovative use of social media og Brand purpose.

Ovenstående er de fem kategorier, hvor Marketsquare – som eneste danske bureau – er shortlistet til den internationale Cresta Award for casen ´Everyone is a influencer´, som bureauet lavede for IKEA Danmark tilbage i 2020. 

Marketsquare vandt sølv for ´Everyone is a influencer’ til Danish Digital Awards 2021, og nu ligger casen, der gjorde ’almindelige’ bæredygtigheds-interesserede mennesker til grønne influencere ved at gøre deres opslag til sponsorerede posts, lunt i svinget til mere metal.

”I en global energikrise er initiativet mere relevant end nogensinde. Og det, der startede som et klimafokuseret initiativ, er nu et initiativ, der også kan hjælpe de mange IKEA-kunder gennem den nuværende energi-krise. Så det er endt med at være et kundecentreret initiativ hvor man kan blive inspireret og engagere sig i besparelser – både til glæde for pengepungen og for klimaet,” skriver Ulik Kepinski Rode, der er kreativ i Marketsquare i en mail til Markedsføring.

Ifølge David Asmussen lever kampagnen stadig, og ifølge indstillingen til DDA i 2021 havde den allerede dengang nået 15.636.649 mennesker på Instagram – og haft mere end 84.261.090 eksponeringer på samme platform. 

Se ´Everyone is a influencer’-case filmen for IKEA Danmark nedenfor.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger