Wolt lancerer i dag en af sine største kampagner på dansk grund – med fokus på servicen Wolt+, hvor leveringstjenestens brugere kan få et ubegrænset antal leveringer fra udvalgte restauranter og butikker fra 89 kroner om måneden.
Magnus Millang har skrevet, instrueret og spiller selv hovedrollen i de fire Wolt+-kampagnefilm, der alle har det tilfælles, at skuespilleren undervejs gør alt for at få sit eget ølbrand, El Fresco, til at shine.
”Målet var et lave en sjov metareklame, hvor der var ekstra skub på realisme,” siger Andreas Green Lorentzen, der er stifter af og Creative Director på bureauet Unknown, der fik idéen til kampagnens meta-greb.
Selskabet Kind står bag produktionen, der blandt andet er kreeret ud fra den kundeindsigt, at brugere af Wolt+-abonnementet er mere nysgerrige på bredden i udvalget end den gennemsnitlige Wolt-bruger.
”Derfor var det oplagt at lande en kreativ idé, der kunne rumme vores ’shoppingcenter i lommen’ vision, som er et udtryk for, at Wolt er meget mere end takeaway leveret på under 30 minutter”, siger Kristina Larsen, Head of Marketing i Wolt.
Wolt+ rullede ud i juni, som Markedsføring dengang kunne fortælle i et stort interview med Kristina Larsen.

Brikker faldt på plads
Udfordring for Unknown var at kommunikere det brede sortiment på en sjov måde. Man fandt på taglinen “Uendelig meget Wolt”, og spurgte sig selv, hvem der kunne levere dette budskab med troværdighed.
Svaret var Magnus Millang.
”Hans karakterer har jo altid været lidt mere end normalt, og han kan, med glimt i øjet og selvironi, sige, at der er helt ok at få lidt mere leveret i en travl hverdag. Samtidig har vi at gøre med en målgruppe, som responderer godt på Magnus, fordi de så at sige er vokset op med ham,” siger Andreas Green Lorentzen.
Samtidig huskede man på bureauet, at Magnus Millang har sit eget ølfirma, El Fresco, hvilket de valgte at bruge som kreativt afsæt.
“Det var som om at alle brikkerne bare faldt på plads. For det gjorde os i stand til ikke bare at lave en almindelig meta-reklame, men en meta-reklame med Magnus Millangs eget produkt – så det blev mere ægte.”
Nedenfor kan du se “Uendelig meget Wolt”-kampagnens åbningsfilm.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillingerBegejstring hos Wolt
Allerede første gang idéen blev præsenteret for Wolt, havde Magnus Millangs øl-firma El Fresco således en fremtrædende rolle. Og på trods af det alternative greb, var begejstringen hos Wolt stor fra starten.
“Det var en kreativ idé, der bare spillede og føltes helt rigtig,” siger Kristina Larsen.
Var der ingen panderynker hos jer i forhold til, om det mon var en god idé at blande to brands?
“Der har helt klart været nogle spørgsmål i forhold til, om vi nu var sikre på, at det ikke tipper over og bliver for meget en ølreklame for El Fresco. Men vi hos Wolt, der har været involveret i processen, har været ret trygge i forhold til, at vi sammen med Unknown og Millang kunne skabe den rigtige balance,” siger Kristina Larsen.
Nedenfor kampagnens film nummer to ud af fire.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillingerÆgte replikker
For Wolt og Unknown var det afgørende, at kampagnen ikke virkede som noget Magnus Millang lirede af, bare fordi han blev betalt for det.
”På grund af setup’et var det jo oplagt at Magnus Millang havde ægte interesse i at promovere sine øl, og derfor blev det ikke påtaget og reklamefiktions-agtigt. Mange af de ting, han siger, kommer jo fra et ægte sted – for selvfølgelig vil han grundlæggende hellere have sin egen øl i fokus end at lave en reklame for Wolt,” siger Andreas Green Lorentzen.
Som tidligere nævnt stod Magnus Millang selv for at skrive manuskript til filmene – dog flankeret af sin bror Emil Millang og med input fra bureauet og Wolt.
Som idémand var det ikke svært at afgive så meget kontrol?
“Jo, men omvendt har man jo ikke lyst til at diktere for meget, når man kommer ind i deres univers. Når man får en profil som Magnus Millang ombord, så vil man jo gerne have, at det føles naturligt, og man kan mærke ham,” siger Andreas Green Lorentzen.

Bryder med benchmarks
De fire kampagnefilm er alle lavet i 45 sekunders versioner, der skal køre på TV 2 Play. På social, derimod, vil de køre i lange visioner på omkring halvandet minut.
“Det er lidt spændende, for man kan ikke lige frem sige, at kampagnefilmene er weboptimerede i forhold til længde, hvis man holder dem op mod online-benchmarks. Men når det er sagt, så mener jeg, at de er weboptimeret på et meget vigtigt parameter: underholdningsværdien,” siger Kristina Larsen.
Hos Wolt fokuserer selskabet på view through rate og engagement rate, da begge dele indikerer, om forbrugerne finder kampagnen spændende. Derudover opererer selskabet, ifølge Kristina Larsen, med nogle kommercielle mål, hvor det forventer en betydelig effekt.
”Vi vil måle kampagnen på antallet af nye Wolt+-abonnementer, samt hvordan den påvirker performance på platformen overordnet set. For i bund og grund er det her lige så meget en image-kampagne som en Wolt+-kampagne” siger hun.
Et helt konkret kampagnetarget er, at antallet af Wolt+-abonnenter skal stige med 50 procent inden året er omme.
”Det synes jeg, at kampagnen giver os al mulig grund til at tro, at vi sagtens kan lykkedes med,” siger Kristina Larsen.
Wolt+-kampagnen kommer til at få ”hårdt tryk” fra i dag og de kommende tre uger, og som led i kampagnen får Magnus Millang sin egen butik på Wolt, hvor man kan købe hans øl.
Du kan se kampagnen resterende to video i fuld længde nedenfor.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger
For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger