Den danske tech-startup Mediacatch, der specialiserer sig i medieovervågning med brug af AI-teknologi, har hyret en ny Head of Infrastructure.
Der er tale om Michael Klitgaard. Hidtil har han arbejdet som Data Operations Engineer på Metas datacenter i Odense. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.
“Michael bringer et nyt sæt færdigheder ind i virksomheden og understøtter vores behov for at vokse hurtigt,” lyder det i pressemeddelsen fra CTO og medstifter i MediaCatch, Filip Wallberg.
Mediacatch er gået i verden med støtte fra blandt andet Henrik Juul, medejer af reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners. Målet var ifølge bureauet at kunne overvåge eksponering af brands og kampagner 24 timer i døgnet real time.
Konkret har virksomheden udviklet en software baseret på kunstig intelligens og maskinlæring, der via logo- og ansigtsgenkendelse kan overvåge, om et brand bliver vist og omtalt på tv eller YouTube eller bliver omtalt i radio og podcasts ”på alle kanaler i alle genrer” 24 timer i døgnet.
Det er netop den teknologi, som har lokket Michael Klitgaard.
“Visionen for MediaCatch og teknologien bag samt det potentiale, der er for vækst, var simpelthen så interessant, at jeg ikke kunne sige nej,” udtaler han i pressemeddelelsen fra Mediacatch.