Det velkendte og mere end 20 år gamle reklame-koncept ’Life is Bitter’ for Fernet Branca er ude i gadebilledet med en ny bitter konstatering – signeret det kreative bureau Pong.
Det oplyser parterne i en mail til Markedsføring.
Det handler om jul og julereklamer, og det er bureauets nye kreative direktør, Louis Pilmark, der står bag kampagnen sammen med Art Director Katrine Wederking.
”Det er altid fedt at arbejde med et solidt og stærkt koncept, så jeg blev henrykt, da der stod Fernet Branca i hjørnet på min første Pong-brief,” skriver Louis Pilmark i mailen og tilføjer:
”Og så kender vi alle sammen et eller andet fjollehoved, der synger julesange i august og serverer risengrød hele året – så indsigten om for tidlig jul er ikke helt fremmed. Men næsten alle andre kan blive enige om, at julen ikke må starte for tidligt.”
Hos Fernet Branca var Senior Brand Manager Kasper Kragh heller ikke i tvivl, da bureauet præsenterede ham for idéen.
”Vi er altid på jagt efter indsigter og vinkler, som vi kan kommentere på med ‘Life is Bitter’, og her er for tidlige julereklamer spot on, skriver han i mailen og tilføjer:
”Så da Pong præsenterede ideen og faktisk selv ville gå forrest med julereklame i september, var det ikke svært at sige ja til. Og mon ikke vores kunder også kan se humoren og tilgive os den friske timing.”