Det knapt fire år gamle bureau Pong opruster med ny kreativ direktør i skikkelse af Louis Pilmark.
Det oplyser bureauet på mail til Markedsføring.
Louis Pilmark siger dermed farvel til Brandhouse efter næsten tre år, og han glæder sig til at ’blive medlem af Pong-familien’.
”Jeg har længe beundret ikke kun det høje kreative niveau, men også mængden, der udkommer af netop dette i forhold til bureauets alder og størrelse. Og så glæder jeg mig til at komme helt tæt på kunderne og mærke styrkerne ved at være relativt små og fleksible,” skriver han i mailen.
Han fremhæver desuden, at han nærmest kender alle medarbejderne på Pong i forvejen – enten fra tidligere bureauer, praktikophold, undervisning, juryarbejde osv.
”Og jeg kan skrive under på, at de alle sammen er super behagelige og dygtige mennesker, som jeg ser frem til at arbejde sammen med,” skriver han.
Har vundet et hav af priser
Louis Pilmark er et kendt – og anerkendt – navn i den danske bureaubranche.
Efter uddannelse og praktikophold hos Robert/Boisen & Like-minded og Åkestam Holst kom han i 2013 til Saatchi & Saatchi som copywriter, siden kort efter til Nord DDB, hvor han var i godt seks et halvt år som kreativ, inden turen i august 2020 gik til Brandhouse.
" Vi står nu et sted hvor det er naturligt at skalere lidt op, og her er Louis den første vigtige opgradering.Mette Hørdum, CEO, Pong
Gennem årene har han vundet stribevis af kreative priser.
Blandt de seneste kan nævnes ansigtsmaling-kampagnen CamouFlags, som satte fokus på risiciene ved at besøge Qatar i forbindelse med VM, som han stod bag på Brandhouse sammen med Jeppe Ritz og Virtue.
Han har desuden medvirket til at hive en række priser hjem til Brandhouse ved bl.a. Effie Awards og The True Award.
Og så måtte han på scenen indtil flere gange ved årets Creative Circle Award, der løb af stablen fredag den 2. juni, og hvor Nettos banner-drilleri af konkurrenten Irma vandt flere guldpriser.
Frie rammer for de kreative
Hos Pong er både CEO, Mette Hørdum, og ECD, Mikkel Elung, glade for, at det er lykkedes bureauet at tiltrække Louis Pilmark.
“Louis er både et virkeligt dejligt menneske og en af vores branches dygtigste tekstforfattere og kreative. Hans arbejde er indsigtsbaseret, opsigtsvækkende og interessant – og den slags kreative løsninger er vi meget begejstrede for hos Pong”, skriver Mikkel Elung.
Om hvorfor et mindre bureau som Pong kan tiltrække en profil som Louis Pilmark, lyder det fra Mette Hørdum:
“En vigtig del af vores DNA er et stærkt fokus på den kreative kultur, fordi den fremmer kvaliteten af det gode kreative arbejde,” skriver hun og tilføjer:
“Helt konkret betyder det bl.a. meget frie rammer for de kreative i dagligdagen, og at vores organisation udelukkende består af kreative, strateger og projektledere, der alle har en stor passion for det kreative produkt.”
Produktionen har bureauet valgt at lægge ud af huset, fordi man dermed ’kan rendyrke en organisation og kultur dedikeret til den strategiske og kreative udvikling’.
" Selvom jeg identificerer mig meget med Pongs kreativitet og mindset, tror og håber jeg også at kunne bringe nogle nye tanker og metoder til bordet og være med til at løfte bureauet til næste niveau.Louis Pilmark, ny kreativ direktør på Pong
Er også en habil bordtennis-spiller
Pong har siden starten i 2019 fået etableret sig som et markant bureau både på award-scenerne, i forhold til at drive forretning – og ikke mindst i de seneste to MyImage Bureau-analyser, hvor bureauet blander sig med de største – ikke mindst i forhold til det kreative.
“Vi har været privilegerede og skabt en pæn vækst og gode resultater i vores første leveår. Og der er ingen tvivl om, at kunderne har lagt mærke til os i MyImage Bureau. Men mange af de nye opgaver kommer også gennem anbefalinger fra vores kunder – og netop det er vores vigtigste pejlemærke for, at vi gør noget rigtigt,” skriver Mette Hørdum.
Hun tilføjer, at det har været et travlt første halvår på Pong, og derfor kommer den kreative oprustning også nu.
“Vi står nu et sted hvor det er naturligt at skalere lidt op, og her er Louis den første vigtige opgradering. Vi ønsker stadig at være et kreativt specialistbureau med fokus på det tætte samarbejde. Og det er vi helt sikre på, at vi kan fortsætte med flere søde og dygtige kompetencer om bord,” skriver hun.
Selv mener Louis Pilmark, at han er klar til både kreative løft – og lidt leg.
“Selvom jeg identificerer mig meget med Pongs kreativitet og mindset, tror og håber jeg også at kunne bringe nogle nye tanker og metoder til bordet og være med til at løfte bureauet til næste niveau,” skriver han i mailen og tilføjer:
”Jeg er om ikke andet – og i al beskedenhed – en ganske habil bordtennis-spiller, så her har jeg i hvert fald et par tricks i ærmet. Hvis der bliver tid til et slag Ping-Pong.”