Elgiganten, der i Norge hedder Elkjøp, har valgt at trække sig som sponsor på VM-udsendelserne på TV 2 Norge.
Det skriver det norske medie VG.
”Vi har foretaget løbende vurderinger i denne proces uden at nå frem til en konklusion, fordi vi ville have en løsning, der både tager hensyn til vores langsigtede samarbejdspartner TV 2 og vores egne værdier, ” skriver Elkjøps norske kommunikationschef, Madeleine Schøyen Bergly, til mediet.
Hun oplyser videre, at man har doneret reklamepladsen til Amnesty, ’så deres budskab bliver hørt på en god måde’.
Amnesty skriver selv på Twitter, at det skal være en ’påmindelse om migrantarbejderne i Qatar’.
Ifølge det norske branchemedie Kampanje har TV 2 i det hele taget ikke haft den store efterspørgsel på programsponsorater og reklameplads i forbindelse med fodbold-VM.
Salgs- og markedsdirektør i TV 2, Bjørn Gunnar Rosvoll, siger til Kampanje, at man har været i dialog med mange – “men skepsisen har været stor, og det er naturligt givet omstændighederne omkring mesterskabet”.
Rosvoll bekræfter over for mediet, at Amnesty bliver den eneste “sponsor” for VM-udsendelserne, og han tror ikke på, at flere aftaler kommer i stand nu.