Nicholai Reinseth, der i 2010 for første gang trådte ind ad døren hos det tidligere Magnetix – i dag Merkle – forlader nu bureauet. 

Det skriver han på LinkedIn.

Nicholai Reinseth startede oprindelig som Copywriter & Concept Developer på det oprindelige Magnetix, hvor han 10 år senere blev Executive Creative Director. 

Fusionen mellem Magnetix og Isobar – og senere opkøbet af Merkle – førte til stillingen som Chief Experience Officer, som han altså nu forlader.

”Efter mere end 13 år med Magnetix/Isobar/Merkle tager jeg det største spring i min professionelle karriere: Jeg har besluttet at det stopper her for mig.”

Han skriver videre, at det er tid for ham at lave noget andet – noget med ’færre mennesker og mere mig’.

Udmeldingen fra Nicholai Reinseth kommer i kølvandet på, at den tidligere Merkle Danmark-direktør, Jimmi Eriksen, forleden meldte ud, at han stoppede.

Afløseren for Jimmi Eriksen bliver – som det kom frem i går, tirsdag den 22. august – Martin Bochineck, der i forvejen er CEO Northern Europe & EMEA og Lead for experience & commerce på Merkle

Nicholai Reinseth takker i LinkedIn-opslaget ’Merklers’ med et citat fra en sang: 

”Ain’t no good thing ever dies”, som Tom Waits sang, “I’m gonna take it with me when I go.”

Nicholai Reinseth oplyser ikke, hvad der skal ske i hans professionelle karriere efterfølgende, men skriver, at han vil fortælle om det senere.