Efter godt fem år som Global Head of Media hos Arla Foods skifter Åse Andersson fra 1. september til en stilling som Communications Director hos JYSK og Lars Larsen Group.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Før tiden hos Arla Foods har Åse Andersson, der er uddannet tv-journalist fra USA, fungeret som både journalist, studievært og redaktør på en række regionale tv-stationer.

I sin nye stilling får hun det overordnede ansvar for både intern og ekstern kommunikation i begge virksomheder med direkte reference til President & CEO i Lars Larsen Group, Jesper Lund, og President & CEO i JYSK, Jan Bøgh.

”Med sin erfaring både fra medieverdenen og en stor, international virksomhed som Arla Foods er Åse det helt rigtige valg for os,” siger Jan Bøgh i meddelelsen og tilføjer:

“Hendes opgave bliver at videreudvikle det, vi allerede gør godt i dag, og så selvfølgelig komme med sine egne bud på, hvordan vi fremover kan kommunikere endnu bedre. Vi vil fortsat gerne være en åben virksomhed, som giver vores besyv med om relevante emner, både i JYSK og i Lars Larsen Group.”

Åse Andersson selv ser frem til at blive en del af JYSK og Lars Larsen Group, siger hun i meddelelsen:

”Begge er anerkendte virksomheder med stærke grundværdier, og begge er på en spændende vækst- og udviklingsrejse med fokus på bæredygtighed og klima. Jeg ser meget frem til at bidrage og udvikle kommunikationen, så den fortsat understøtter virksomhedernes strategier sammen med det dygtige kommunikationsteam og samarbejdspartnere.”