Hawer Hassel tiltræder 1. april jobbet som kommerciel chef på Fagbladet Folkeskolen. Det oplyser mediet i en pressemeddelelse.

Hawer Hassel er i dag teamleder for Jobs og Nicher på Politiken, hvilket blandt andet omfatter alle Monitor Medier samt printudgivelser som Studieliv. På Folkeskolen får han ansvaret for alle fagmediets kommercielle aktiviteter.

Hans vigtigste opgave bliver at hæve omsætningen digitalt, og han ser et stort potentiale.

”Fagbladet Folkeskolen er et stærkt og troværdigt brand med en attraktiv målgruppe for annoncørerne. Jeg ser et kæmpestort uforløst kommercielt potentiale, så jeg glæder mig bare til at komme i gang,” siger Hawer Hassel i meddelelsen.

Har skudt papegøjen

Hawer Hassel har været ansat på Politiken siden 2018, og har blandt andet været med hos Skolemonitor, siden det startede som Skoleliv for fem år siden.

Han kender dermed både stofområdet, markedet og kunderne på skole- og undervisningsområdet, og ifølge Andreas Marckmann Andreassen, adm. direktør og ansv. chefredaktør på Folkeskolen, har mediet “skudt papegøjen.”

“Hawer er det helt rigtige match for Folkeskolen. Han er både skarp på salget og strategien, han er en ambitiøs person og en motiverende leder, og så er han hjemmevant i vores marked. Hvis du er beslutningstager i skoleverdenen og ikke kender Hawer, så kommer du til det,” skriver han i meddelelsen.

Fagbladet Folkeskolen blev en selvstændig virksomhed i 2015 og ejes i dag af Danmarks Lærerforening og Stibo Complete.

Mediet udkommer dagligt på folkeskolen.dk og på print 20 gange årligt.