Letz Sushi har ansat deres nye CEO. Fremover kommer Søren Flemming Larsen til at stå i spidsen for sushikæden og skal hjælpe dem med at vende et stort underskud til overskud.

Søren Flemming Larsen har tidligere haft en lang karriere i marketingverdenen som CMO hos solarievirksomheden Dan-Sun, dagbladet BT og som COO og kommerciel chef hos Berlingske. Derudover har han senest i syv været CEO og partner hos Interflora Danmark, hvor han var med til at digitalisere blomstervirksomheden og ændre dets brand markant.

Søren Flemming Larsen fortæller til mediet Markedsføring, at han som CEO også trækker på sin baggrund i marketing — noget han også havde succes med hos Interflora.

“Jeg har set effekten af at skabe en høj kendskabsgrad og kender til den vedvarende investering og tålmodighed, der skal til for at et brand bliver top of mind,” siger Søren Flemming Larsen.

Købmand med stærk merkantil profil

Letz Sushis nye CEO beskriver sig selv som en med en generel købmandsmæssig forståelse og en underliggende stærk merkantil profil, der har en accept og forståelse for, hvor vigtig marketingområdet er for at komme i mål.

“Successen hos Interflora var blandt andet grundet en stærk og unik marketingafdeling,” siger Søren Flemming Larsen.

Hvordan var marketingafdelingen unik?

“I de kompetencer, jeg fik tiltrukket. De kom fra reklamebureauer og mediebureauer. Og på e-commerce-siden fik jeg IT-folk med en forståelse for marketing ind,” siger Søren Flemming Larsen og tilføjer:

“Og så tror jeg, at en del af vores lille succes kan tilskrives, at vi smeltede IT og marketing sammen til en afdeling, så de sad fysisk sammen og blev briefet på de samme opgaver.”

I regnskabsåret 2021/2022 havde Letz Sushu et negativt årsresultat på lidt over 20 millioner kroner. I alt har selskabet tabt 129 millioner kroner før skat siden 2016, skriver Ekstra Bladet.

I en pressemeddelelse fra Letz Sushi skriver bestyrelsesformand, Lars Bo Jeppesen, at den nye CEO skal fokusere på digital udvikling, gæsteoplevelsen og hverdagen i restauranterne efter nogle år, hvor fokus har været på ekspansion.

“Der skal kapitaliseres på de gode initiativer, der er igangsat de sidste tre til seks år, og det sker også gennem marketing. Den gode historie skal fortælles.”