Opdateret med flere jurymedlemmer: Juryen til Effie Awards Denmark 2023 er konstitueret, og branchens effektivitetspris bliver i år uddelt af 70 brancheprofiler – 36 kvinder og 34 mænd – både fra det kreative, det kommercielle og det strategiske felt. 

Det oplyser Kreativitet & Kommunikation, der står bag Effie Awards Denmark, i en pressemeddelelse.

I år er der dermed – i modsætning til sidste år – overtal af kvinder blandt jurymedlemmerne, der, ifølge KreaKom er udpeget “på baggrund af deres erfaring fra og indsigt i branchen”.

KreaKom understreger dog, at der også er unge profiler og talenter iblandt.

”Fælles for dem alle er, at de har forudsætningerne for at vurdere, hvilken kommunikation, der er mest effektiv, og som rykker mest ved både holdninger, præferencer og markedsandele,” hedder det i meddelelsen.

Fra kundesiden er der 20 repræsentanter i juryen. De kommer fra blandt andre Kohberg, YouSee, AL Bank, Netto, Jysk, Capgemini, Nestlé, Coloplast og Danske Spil.

Rummer alt det, den danske indflydelsesindustri har at byde på

Juryudvælgelsen bygger bl.a. på meritter, og så er der lagt vægt på, at både det strategiske, det kreative og det kommercielle felt er repræsenteret. 

I år er der også en bredere kunderepræsentation i juryen, end der var sidste år, og direktør i Kreativitet & Kommunikation, Charlie Stjerneklar, glæder sig over jurylisten.

Charlie Stjerneklar, adm. direktør i KreaKom, der står bag Effie i Danmark. Foto: Caroline Amalie Twile

”Effie er først og fremmest en effektivitetspris, og det skal selvfølgelig afspejles i den jury, som skal bedømme indsendelserne. Derfor jeg glad for, at vi har en jury, som rummer alt det, den danske indflydelsesindustri har at byde på: De strategiske, dataeksperterne, plannerne, indkøberne, de kreative, dem der styrer projekterne, og dem der formulerer indsendelserne,” skriver han i pressemeddelelsen og tilføjer:

”Effie Awards Denmark handler om flere ting, men én af dem er at kaste lys over den værdi, som vores industri skaber – ved at sætte spot på den beviselige effektivitet. Den opgave er jeg overbevist om, at denne jury, med alle deres indsigter og forskellige udgangspunkter, kommer til at løfte med bravour.”

Dansker i global Effie-jury 

Udover at være juryforperson i Effie Awards Denmark-juryen, så er Lars Samuelsen, der er Chief Strategy Officer & Creative Chairman i Uncle Grey, tilsyneladende som eneste dansker, også blevet inviteret med i den globale Effie-jury, der på et senere tidspunkt skal bedømme de bedste arbejder fra hele verden. Lars Samuelsen er i forvejen en del af Euro Effie-juryen.

Se årets Effie Awards Denmark-jury her

  • Karina Holm Henriken, CEO og Partner i We Love People (juryforperson)
  • Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / Partner i NoA. (juryforperson)
  • Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman, Uncle Grey (juryforperson)
  • Claus Andersen, Managing Director for Hearts & Science + Drum CPH (juryforperson)

De fire juryforpersoner skal stå i front for de fire juryer. De har ikke stemmeret, men agerer i stedet moderatorer for juryens diskussioner om indsendelserne.

  • Louise Guldager, Partner, Director of PR & Crisis Management, Schultz J & Goll
  • Martin Michael Hansen, Co-CEO & Partner, Yellow Advertising 
  • Søren Christensen, Partner & Strategic Director, Robert/Boisen & Like-minded
  • Frederik Kornum-Hall, Senior Advisor, Primetime
  • Nadia Christensen, Head of Social, Publicis Media
  • Eva Svavars, Partner, Lead Agency
  • Jeppe Nis Jensen, Creative Director & Partner, Advice
  • Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director, dentsu
  • Felix Binggeli, Client Director, Barnhouse/Subsero
  • Rolf Bach, CEO, Uncle Grey
  • Thomas Christenson, Client Service Director / Partner, &Co.
  • Britt Hougaard, Head of Marketing, Innovation & Communication, Kohberg
  • Casper Buchhave, Head of Marketing, Aller Media
  • Helene Birk, CMO/Marketingchef, XL-Byg amba
  • Jan Højborg Henriksen, Head of Sales & Marketing, Feriepartner Danmark
  • Steffen Lundgren Kristensen, SVP & CMO, Head of Marketing & Online, YouSee
  • Alexander Faxø, Senior Social & Brand Activation Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Line Deleuran, Head of Campaign & Public Sector, PrimeTime
  • Anne Stokholm, Director & Partner, Orchestra
  • Kasper Kjærsgaard Jensen, Adm. Direktør & Partner, Nørgård Mikkelsen
  • Tomas Olesen, Chief Strategy Officer & Partner, Envision
  • Annette Flinck, Strategic Director, Accenture Song
  • Agnete Glendrup, Senior Art Director, WeLovePeople
  • Peter Dalgas, Creative Director, Uncle Grey
  • Nynne Sille Hansen, Communications Planner, &Co.
  • Rikke Harbo Trikker, SVP & Kommunikationsdirektør, Andel
  • Omer Hanif, Kampagnekonsulent, AL Bank
  • Anette Østbjerg, Head of Corporate Branding & Insight, Danske Spil
  • Kathrine Werling, Marketingchef, Netto
  • Agnete Sylvest Jensen, Kommunikations- og Marketingchef, Akademikernes A-kasse
  • Simone M. Pedersen, Senior Consultant, Strategy & Analysis, Mindshare
  • Michael Kowal, Strategy Director, Lead Agency
  • Signe Holm, Cultural Strategist, Nord DDB
  • Eveline van Gaal, Senior Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Louise Sonne Bergström, Strategic Director/Partner, TBWA Connected
  • Morten Vester Haldrup, Advisor, Advice
  • Mads Thorsted Hald, Executive Creative Director, Advance
  • Charlotte Porsager, Chief Commercial Officer, Uncle Grey
  • Fie Jakobsen, Group Director, Drum CPH
  • Helle Julin, Senior Strategic Planner, &Co.
  • Henriette Edslev, Head of digital fundraising and dialogue, Kræftens Bekæmpelse
  • Anna Rise, Kommunikationschef, Nestlé
  • Pernille Vestergaard Roslev, Direktør Medlem og Marketing, GF Forsikring
  • Dennis Gade Pedersen, Director Brand Management, Norlys
  • Lena Friberg, Head of Branding and Design, Coloplast
  • Sus Mandrup Hansen, Associate Director, Accenture Song
  • Kamille Rannes, Head of Strategy, We Love People
  • Kirsten Pedersen, Digital Performance Director, dentsu X
  • Casper Tage Stavnstrup, Digital Director, Orchestra
  • Stefani Gamst Giersch, Director, OMD
  • August Rein, Project & Production Manager, Twenty Agency
  • Kim Boisen, CEO & Co-Founding Partner, Robert/Boisen & Like-minded
  • Villy Gravengaard, Partner & CEO, Nexus Ambition
  • Simon Osbech, Digital Marketing Director, Publicis Media
  • Suzanne Remillard, Client Service Director, Marketsquare
  • Rasmus Philip, Senior Strategist, Uncle Grey
  • Julie Elander Pehrsson, Strategic Planner, &Co.
  • Morten Hershøj, Director, Branding & Marketing, Advice
  • Mohamed Attazgharti, Marketing & Communication Director, Capgemini
  • Susanna Beranova, Marketing Director, ROCKWOOL Nordic
  • Nichlas Gustafsen, Director, Marketingchef DK, Tryg
  • Michael Gade, Chief Marketing Officer, Jysk
  • Rasmus Otto, Chief Brand Strategist, Danske Bank
  • Christian Budtz, Executive Strategy Director, Accenture Song
  • Charlotte Martens, Chief Creative Strategist & Head of Planning, Advice
  • Mette Lund, Digital Content Manager, Wibroe, Duckert & Partners

    Artiklen er senest opdateret mandag 14. august 2023 klokken 01.35 med endnu et jurymedlem, red.