De sociale medier bugner af kommentarer og opslag om Coops lukning af Irma-kæden, og hos farve-virksomheden Flügger har man også en kommentar.

En blå en af slagsen.

Flügger har således lagt et billede af den legendariske Irma-pige op på LinkedIn, hvor man på vanlig Flügger-vis har markeret et rektangulært felt med navn og nummer: Irma Blue 1458.

Casper Felt, Communications & Culture Manager i Flügger Group, siger til Markedsføring, at det var en idé, der opstod under et møde, hvor talen faldt på det, der skete i Coop-koncernen.

”Den kom under en snak om sagen, hvor en af vores kreative, Mathis Schmidt, fik ideen til at lave opslaget. Formålet er egentlig bare at vise vores støtte til et ikonisk brand og de mange medarbejdere bag,” siger han og tilføjer, at det ikke er en ny farve, men at den er taget fra virksomhedens ’900-vifte’.

”Så diskuterede vi bare layout osv. og lagde den på Instagram og LinkedIn. Det er nok et af de posts, vi har fået flest reaktioner på nogensinde,” siger Casper Felt.

Skal det ses som støtte til Irma eller bare en aktuel kommentar?

”Begge dele. Vi gjorde det samme, da Helle Thorning-Schmidts røde kjole kom i fokus. Så ja, en kommentar og støtte i forbindelse med en aktuel dagsorden,” siger Casper Felt, der tilføjer, at det ikke er noget man forventer, der kommer salg ud af.

”I forbindelse med, at vi lavede den røde farve, da Helle Thorning-Schmidts røde kjole var i medierne, var der kun et par stykker, der købte farven, så det er ikke tænkt som en salgsaktivitet.”