Hvordan lykkes du med at skabe loyalitet hos dine kunder? Og hvordan skaber du en stærk kundeklub, som kunderne faktisk kan bruge til noget?
Det er nogle af de mange spørgsmål, som en stribe forskere har set på i forskningsprojektet Loyalitet i Turbulente Tider.
Og nu har holdet bag – der består af professorer Torsten Ringberg og Mogens Bjerre samt ekstern lektor Per Østergaard Jacobsen ved CBS – udgivet en podcast og en video, der samler op på svarene i deres forskning.
Begge er udgivet med 50.000 kroner i støtte fra SEPs Fond. Fonden er testamenteret af afdød chefredaktør på Markedsføring Svend Erik Pedersen.
Fra ekstern lektor og direktør i rådgivningsvirksomheden Efficiens er der stor glæde over den støtte, man har fået til projektet. Og han mener, at projektet er vigtigere for marketeers end nogensinde.
“De kommende år vil arbejdet med loyalitet blive mere afgørende for at skabe vækst. Kundeloyalitet er og bliver livlinen for mange virksomheder i disse turbulente tider. Derfor er det godt, at SEPs fond har støttet vores omfattende undersøgelse, så vores resultater kan formidles til en bredere målgruppe,” skriver Per Østergaard Jacobsen i en mail til Markedsføring.
Samtidig har forskerholdet også lavet en whitepaper, der er udgivet som særtillæg for medlemmer af Dansk Markedsføring i den seneste e-paper-udgave af Mediet Markedsføring.